EU State Aid Guidelines tarafından Avrupalı denizcilerin işgücü maliyetlerini düşüren önlemler ile Avrupalı denizciler için istihdam fırsatlarını korumak için en etkili önlemdir. Türk Deniz Taşımacılığı sektörü olarak bizlerde aynı tip maliyetleri düşüremediğimiz veya maliyetleri düşürmek için gerekli tedbirleri istişare edemediğimiz takdirde sektör rekabette kan kaybetmeye devam edecektir.
Bugün Avrupa Parlamentosu Ulaştırma Komitesi daha verimli ve temiz deniz taşımacılığına ilişkin Delli Raporunu (Delli Report) kabul etti. Raporda FuelEU Maritime Komisyonu sadece yakıtların karbon yoğunluğu değil, aynı zamanda gemilerin ve operasyonların verimliliğini artıracak teknik ve operasyonel önlemleri ele almaya çağırıyor. Kısa mesafe deniz taşımacılığının modal taşımacılık hedeflerine ulaşmada ve taşımayla ilgili tıkanıklığı azaltmada ve emisyonların sıfır emisyonlu taşımacılığa doğru ilerlemesi bakımından önemli rolünün altını çiziyor.
AB armatörleri, Avrupa Parlamentosu Ulaştırma Komitesinin yaklaşan FuelEU Maritime önerisi çerçevesindeki kapsamlı bir yaklaşım çağrısını memnuniyetle karşılamaktadır. ECSA FuelEU Maritime kapsamında yakıt tedarikçileri yerine gemiler için bir yakıt standardı olmasının emisyon azaltımlarını sağlayamama riskini ortaya çıkaracağına ve uygulanmasının zor olacağını inanmaktadır. İhtiyaç duyulan şey yakıt tedarikçileri için gereklilik olarak bir yakıt standardı veya daha fazla teknik ve operasyonel verimlilik önlemlerini teşvik etmek için filo düzeyinde bir verimlilik standardını mecbur kılacak kapsamlı bir yaklaşımdır.
ECSA Genel Sekreteri Martin Dorsman Deniz Taşımacılığı raporunu memnuniyetle kabul ettiklerini ve Raportör Bayan Delli’ye ve arkasında tüm çalışanlara teşekkürlerini iletti. Rapor FuelEU Maritime kapsamında bir yaklaşım çağrısında bulunuyor. Yakıt tedarikçilerinin yerine gemilere yönelik bir yakıt standardını uygulamanın zor olacağını ve çevresel sürdürülebilirlik hedeflerinin yerine getirilemeyeceğini vurguladı. Önerimiz, tasarlanan önlemin ya yakıt tedarikçileri için bir yakıt standardı ya da gemilerin genel enerji performansını kapsayan bir verimlilik standardı şeklinde almasıdır. Scrubber konusunda ise raporun IMO çalışmalarına referansta bulunmasının olumlu bir gelişme olduğunu ve herhangi bir önlemin IMO ve MARPOL Sözleşmesi ile uyumlu olması gerektiğini belirtti.
Avrupa Parlamentosu Raporu limanlar ve enerji tedarikçilerini de kapsayan tüm denizcilik kümelenmesinin rolünü ele alan bütünsel bir yaklaşımı benimsiyor. European Green Deal hedeflerine ulaşmada dijitalleşme, otomasyon ve liman arama optimizasyonunun olumlu katkısını vurguluyor. Rapor TEN-T kapsamındaki yatırım taahhütlerini yerine getirmenin yanı sıra basitleştirilmiş kriterler yoluyla Deniz Otoyolları kapsamındaki finansmana erişimi artırma ihtiyacının da altını çiziyor. European Investment Bank’ın küçük ölçekli projeleri finanse etmek için limit seviyeyi düşürmesi gerekli bir adım olarak belirlenmiştir. Raporda sektörün yeni ihtiyaçlarına karşılık iş gücü uygulamalarının nasıl adapte edileceğine dair bir Komisyon ağı kurmak teşvik ediliyor.
ECSA EU Maritime State Aid Guidelines’ın etkinliğini sorgulamak veya AB yaklaşımındaki değişiklikleri uygulamak için yeterli dayanak bulunmadığına dair güçlü bir görüşe sahip. AB devlet yardımı yönergeleri (EU Maritime State Aid Guidelines), Avrupalı gemi sahipleri için eşit şartlar sağlamaya devam ediyor. State Aid Guidelines tarafından Avrupalı denizcilerin işgücü maliyetlerini düşüren önlemler ile Avrupalı denizciler için istihdam fırsatlarını korumak için en etkili önlemdir.
01.03.2021