9 Aralık 2024
DNV WEBINAR: İhtiyaçlar, Uyum Stratejileri ve Ticari Etkiler Karbon Emisyon Düzenlemeleri ile ilgili temmuz ayında gerçekleştirilen web seminerinden sonra, DNV bu seferde FuelEU Maritime Webinar’ı […]
2 Aralık 2024
İklim Değişikliğiyle Mücadele Stratejisi ve Eylem Planı, 2024’ten 2030’a kadar olan iklim stratejilerini ve 2053 yılına kadar iklim nötrlüğüne ulaşma hedefini içeriyor. Enerji, ulaşım, tarım […]
27 Kasım 2024
Denizcilik Sektörel Mükemmeliyet Merkezi, METEK (Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Artırılması) Projesi kapsamında sektör paydaşları ile iş birliği yöntemlerini araştırmaktadır. METEK Projesi Millî Eğitim Bakanlığının […]
26 Kasım 2024
Gemilerin bir takvim yılı boyunca yakıt tüketimine ilişkin ek verileri toplamasını ve raporlamasını gerektiren MARPOL Ek VI Ayrıntılı Ek IX’a yapılan değişiklikler 1 Ağustos 2025 […]
4 Kasım 2024
PÜSEM Tarafından Kasım Ayı İçerisinde 4 Adet Eğitim başlatılıyor. Denizcilik sektöründeki ihtiyaç duyulabilecek tüm eğitimleri sağlamak, sektörün sorunları, gelişen teknoloji ve uyum gereksinimlerini karşılamak ve […]
31 Ekim 2024
400-5000 GT arasında tonaja sahip genel kargo gemileri 1 Ocak 2025’ten itibaren MRV kapsamına dahil edilecektir. Bu gemilerin 2027 veya 2028’den itibaren ETS kapsamına alınması, […]
14 Ekim 2024
FuelEU uygulaması 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiş olacaktır. EU ETS emisyon ticareti temelli bir regülasyon iken, FEULEU (FEU) GHG emisyonlarının azaltılmasına ilişkin teknik […]
2 Ekim 2024
İMEAK Deniz Ticaret Odası tarafından düzenlenen Denizcilikte Yeşil Dönüşüm Zirvesi 2 Ekim 2024 Tarihinde Gerçekleştirildi. Zirvede Uluslararası düzeyde yaşanan gelişmelere istinaden yeşil dönüşümün hızla artan […]
25 Eylül 2024
400-5000GT arası Genel Kargo Gemilerimizin EU MRV Kapsamında Yapması Gereken Hazırlıklar 400-5000 GT arasında tonaja sahip genel kargo gemileri 1 Ocak 2025’ten itibaren MRV kapsamına […]
13 Eylül 2024
Türk Armatörler Birliği’nin de sponsor olduğu 29. Uluslararası Denizci Eğitimciler Birliği Konferansı (IMLA) 25-28 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleşecektir. 25 Eylül 2024 tarihinde saat 09:15’te The Green […]
4 Eylül 2024
PÜSEM Tarafından Eylül Ayı İçerisinde 3 Adet Eğitim başlatılıyor. Denizcilik sektöründeki ihtiyaç duyulabilecek tüm eğitimleri sağlamak, sektörün sorunları, gelişen teknoloji ve uyum gereksinimlerini karşılamak ve […]
28 Ağustos 2024
2023 yılında 28.620 gemi tarafından 211 milyon ton yakıt (2022 için 213 milyon ton) kullanılmıştır. 1. 2023 raporlama dönemi yakıt tüketimi verilerine ilişkin genel bulgular […]
27 Ağustos 2024
Maritime Forecast to 2050 Launch ‘’Maritime Forecast to 2050 Report’’, deniz taşımacılığı sektöründeki teknolojik ve düzenleyici durumu genel hatlarıyla sunarak, tüm seçenekleri pragmatik bir şekilde […]
23 Ağustos 2024
EMSA ve DG MOVE işbirliğiyle yapılan FuelEU ve FEU MRV bilgi sunumları 31 Ağustos 2024 tarihine kadar, şirketler, gemilerde kullanılan enerjinin miktarı, türü ve emisyon […]
7 Ağustos 2024
PÜSEM Tarafından Ağustos Ayı İçerisinde 3 Adet Eğitim başlatılıyor. Denizcilik sektöründeki ihtiyaç duyulabilecek tüm eğitimleri sağlamak, sektörün sorunları, gelişen teknoloji ve uyum gereksinimlerini karşılamak ve […]
5 Ağustos 2024
Tokyo ve Paris MOU, gemiadamı ücretleri ve sözleşmeleri (MLC, 2006) üzerine ortak bir yoğunlaştırılmış denetim kampanyası (CIC) başlatacak. Bu kampanya, 1 Eylül 2024’ten 30 Kasım […]
2 Ağustos 2024
2024 için güçlü görünen kuruyük taşımacılığı 2025 yılında daha mutedil seyredebilir. Arz / Talep Dengesi Arz/talep dengesinin 2024’te güçlenmesi, 2025’te ise zayıflaması bekleniyor. Arzın 2024’te […]
22 Temmuz 2024
UNCTAD Taslak Raporu, IMO Karbon Fiyatının 2027-2030 Yılları Arasında Yıllık 127 Milyar Dolara Kadar Gelir Sağlayabileceğini Gösteriyor. UNCTAD ve DNV’nin bulguları, IMO üye devletlerinin 2025 […]
19 Temmuz 2024
Deniz Güvenliği Komitesi, 108. oturumunda (15-24 Mayıs 2024), Dünya Meteoroloji Örgütü (WMO) ve Uluslararası Hidrografi Örgütü (IHO) tarafından hazırlanıp, Seyir, İletişim ve Arama-Kurtarma Alt Komitesi […]
19 Temmuz 2024
2024’ün ilk yarısında, kuru yük sektöründeki yeni inşa kontratları, olumlu piyasa koşullarına rağmen yıllık bazda %34,2 düştü. Fiyatlardaki yıllık %6,5’lik artış yeni inşa yapmayı caydırıyor […]
16 Temmuz 2024
Mevcut CII metriği, yük taşıyan verimli işletilen gemileri cezalandırırken, boş olanları ödüllendiriyor. BIMCO, CLIA, ICS, INTERCARGO, INTERMANAGER ve INTERTANKO tarafından yayımlanan ortak bildiriyle, IMO’nun mevcut […]