TÜRK ARMATÖRLER BİRLİĞİ
Sirküler No: 26 – 23/03/2021
Konu : Dizayn Gros Tonajı Hk.
İlgi :
a) İMEAK DTO’nun 22 Mart 2021 tarihli ve 38591462-010.07.02-2021-941 sayılıyazısı
b) 07.11.2015 tarih ve 29525 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Gemi ve Su Araçlarının İnşa, Tadilat ve Bakım-Onarım Yönetmeliği
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü’nden ilgi (a) yazı ile alınan 19.03.2021 tarih ve 12933 sayılı ekli yazısında,
Yönetmelik kapsamında, yurt içinde ve serbest bölgelerde inşa edilecek Türk Bayraklı, tam boyu 12 metre ve üzerindeki gemi ve su araçları ile boyuna bakılmaksızın tüm yolcu gemilerinin sahibi veya temsilcisi tarafından; yabancı bayrakta olup tam boyu 12 metre ve üzere gemi ve su araçlarında ise tesis tarafından ilgili Liman Başkanlığından inşa izin belgesi alınması zorunlu olduğu,
İzin belgesi alınırken ilgi (b) Yönetmelik Ek-1’de belirtilen proje ve belgelerin ilgili Liman Başkanlığına sunulması gerektiği,
Ülkelerin gemi inşa kapasitelerinin belirlenmesi ve istatistiklerinde faydalanılması amacıyla kullanılmaya başlanan “kompanse groston” değerlerinin Bakanlıklarının istatistiklerinde de kullanılmasının sağlanması için gemilerin dizayn grostonuna ilişkin bilgiye ihtiyaç duyulduğu, bu çalışma kapsamında inşa izin belgesi alması zorunluluğu bulunan gemi ve su araçlarının, gros tonajının adı geçen Yönetmelik’te gemi ve su aracı cinsi ve boyuna göre belirlenen ölçme metodu kullanılarak proje üzerinden hesaplanmasının gerektiği, bu hesaplamalarda bulunan değerin “Dizayn Gros Tonajı” olarak kabul edileceği belirtilmek suretiyle; Bayrağına bakılmaksızın inşa edilecek gemi ve su aracının proje mühendisinin Türk olması durumunda, gros tonajın proje mühendisince hesaplanması ve bu değerin “Dizayn Gros Tonajı” olarak genel yerleşim planında gösterilmesi,
1- Bayrağına bakılmaksızın inşa edilecek gemi ve su aracının proje mühendisinin Türk olması durumunda, gros tonajın proje mühendisince hesaplanması ve bu değerin “Dizayn Gros Tonajı” olarak Genel Yerleşim Planında gösterilmesi,
2- Türk Bayraklı inşa edilecek yabancı menşeli projelerde gemi veya su aracı klaslı ise klas kuruluşu, klaslı değil ise kontrol mühendisince hesaplanması ve bulunan dizayn gros tonajını belirten imzalı belgenindüzenlenmesi,
3- Yabancı bayraklı inşa edilecek gemi ve su araçlarında, klas kuruluşu veya tesiste görevli Gemi İnşa Mühendisi tarafından hesaplanması ve bulunan dizayn gros tonajı belirten imzalı belgenin düzenlenmesi,
4- Bayrağına bakılmaksızın CE işaretli inşa edilecek olanlarda ise tesiste görevli Gemi İnşa Mühendisi veya Gemi Mühendisleri Odası’na kayıtlı bir mühendis tarafından hesaplanması ve bulunan dizayn gros tonajı için imzalı raporunun düzenlenmesi,
5- Gemi Mühendisleri Odası tarafından gerçekleştirilecek mesleki denetimlerde ve proje onaylarında Genel Yerleşim Planında dizayn gros tonajı belirtilmeyen projelerin onaylanmaması,
6- Tesiste görevli Gemi İnşa Mühendisi veya Gemi Mühendisleri Odası’na kayıtlı bir mühendis tarafından hesaplanması gereken dizayn gros tonajına ilişkin imzalı begelerin ilgili Liman Başkanlığına sunulması,
hususlarının yapılması, dizayn gros tonaj değerinin Turgutreis GSVP programına girişinin zorunlu hale getirileceği ifade edilerek, inşa izin belgesi alınması aşamasında sorun yaşanmaması için, dizayn gros tonajı ile ilgili uygulamanın yukarıda belirtilen kurallar dahilinde gerçekleştirilmesi talep edilmektedir.
Arz ederim.
Hüseyin ÇINAR
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter
Ek:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü’nün 19.03.2021 tarihli ve E-35052247-120.01.02-12933 sayılı yazısı – 2 sayfa PDF
Dağıtım Gereği:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler