ABS tarafından “Düşük Karbonlu Deniz Taşımacılığına Doğru” başlıklı Üçüncü bir rapor yayınlanmıştır.
Söz konusu rapor konuya ilişkin birçok başlığı bu raporda ele almıştır. Rapora https://absinfo.eagle.org/acton/media/16130/abs-2021-outlook-highres linkinden ulaşılabilmektedir. Raporun teknik personel tarafından gözden geçirilmesi faydalı olabilecektir. Link üzerinden giriş yapıldıktan sonra istenen bilgiler girildiğinde rapora ulaşılabilmektedir.
Yaklaşık 80 sayfalık raporun sonuç kısmında şunlardan bahsedilmiştir.
Düşük karbonlu bir filo tasarlamak bir süreçtir. Armatörler, sürekli süreç iyileştirme döngüsü oluşturmak için karbonsuzlaştırmaya geçişten bilgileri kullanma bilincine sahip olmalıdır: Armatörler karbonsuzlaşmanın deniz taşımacılığının tüm yönleri üzerindeki etkisini tanıyarak ve bu bilgileri döngüye güç vermek için kullanarak bunu yapabilirler. Çünkü uluslararası deniz taşımacılığının karbonsuzlaşmasını destekleyen teknolojik çözümler zaman içinde ilerlemeye devam edecektir, bu nedenle güvenlik stratejileri ve bir işletmenin değişikliklere mümkün olan en az kesintiyle uyum sağlama yeteneği de devam etmelidir.
Önceki iki görünüm raporunda, deniz taşımacılığının karbon ayak izi de dahil olmak üzere değer zincirinin ayrılmaz bir parçası olduğunu belirledik. Armatör, her bağlantının katkısını değerlendirmek için “carbon accounting” ilkelerini kullanarak, iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanları ve karbon ofsetleri için hedefleri belirlemeye yardımcı olan bilgiler kazanır.
Nihai hedef, armatörlerin kurumsal hedeflere ulaşmak için karbonsuzlaştırma stratejilerini kullanması olduğundan, herhangi bir plan uyumluluğun ötesine geçecek ve bir şirketin iş stratejisinin temel taşını oluşturacak şekilde tasarlanmalıdır.
Rapor içeriği aşağıdaki şekildedir.
1 INTRODUCTION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2 EVOLUTION OF THE GLOBAL SHIPPING INDUSTRY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
LOOKING TO THE FUTURE: WHERE WE ARE AND WHERE WE NEED TO BE . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CURRENT STATE OF MARKET AND OUTLOOK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
FUTURE DISRUPTION AND RISK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CHANGING WORLD AND CHANGING MARKETS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TRANSITION TO A LOW-CARBON FLEET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
FLEET RENEWAL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3 EMERGING LANDSCAPE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IMO REGULATIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ENERGY EFFICIENCY EXISTING SHIP INDEX (EEXI) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ATTAINED EEXI — REGULATION 20A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
REQUIRED EEXI — REGULATION 21A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
EEXI SURVEY AND CERTIFICATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TIMELINE TO ENFORCEMENT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CARBON INTENSITY INDICATOR (CII) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
FINANCIAL INSTITUTIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CHARTERERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
MARKET-BASED MEASURES (MBMs) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 CURRENT STATE OF THE GLOBAL FLEET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TANKERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
BULK CARRIERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
GAS CARRIERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
LNG CARRIERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CONTAINERSHIPS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5 LIFE-CYCLE ANALYSIS OF ALTERNATIVE FUELS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
METHODOLOGY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
LNG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
AMMONIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
HYDROGEN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
METHANOL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
BIOFUELS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
GREEN FUELS AND GLOBAL ENERGY NEEDS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6 LOW-CARBON TRANSITION DESIGNS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
INTRODUCTION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SCOPE OF STUDY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
DESIGN BASIS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CONVERSION COSTS AND TIME FRAMES . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
THE 2020 BASELINE SHIPS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
THE TRANSITION BULK CARRIERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
THE TRANSITION TANKER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
THE TRANSITION FEEDER CONTAINERSHIP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
SUMMARY AND CONCLUSIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7 CONCLUSIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
FUEL LIFE-CYCLE ANALYSIS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
DESIGNING FOR THE FUTURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10.05.2021