TÜRK ARMATÖRLER BİRLİĞİ
Sirküler No: 93 – 14/10/2021
Konu: Uluslararası Denizcilik Örgütü (lMO) Deniz Emniyeti Komitesi (MSC) 104. Dönem Toplantısı Sonuç Raporu
(DAĞITIM YERLERİNE)
1. Uluslararası Denizcilik Örgütünün (IMO) Deniz Emniyeti Komitesi’nin 104. Dönem Toplantısı (MSC 104) 4-8 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş ve söz konusu toplantıya Genel Sekreter Hüseyin Çınar ve Türk Armatörler Birliği Deniz Güvenliği Danışmanı Faruk Doğan katılmıştır.
2. Bu çerçevede hazırlanmış olan toplantı sonuç raporu ekte sunulmuştur. Söz konusu raporda toplantıda hangi konuların görüşüldüğü, ne tip kararlar alındığı, kendi sektörümüz ve ülkemiz açısından burada alınan karar veya sunulan görüşlerin sonuçlarının neler olabileceği ve genel anlamda sonuç ve değerlendirmelerimiz sunulmuştur.
3. Bu kapsamda söz konusu toplantıda aşağıdaki konular ele alınmıştır.
a. Deniz Güvenliğinin Geliştirilmesine Yönelik Tedbirler (Measures To Enhance Maritime Security) çerçevesinde; özellikle MSC-104/7/1 dokümanında yer alan “Limanlar ve Liman Tesisleri için Siber Güvenlik Rehberi- Cybersecurity Guidelines for Ports and Port Facilities” konusuna dikkat çekilmiş,
b. Gemilere Yönelik Deniz Haydutluğu Ve Silahlı Soygun (Piracy And Armed Robbery Against Ships) çerçevesinde; AB’nin Gine Körfezinde başlatacağı Deniz Harekatı üzerinde durulmuş ve bu yönde ülkeler ve ülkemiz kendi çekincelerini sunmuş,
c. Somali çevresi, Aden Körfezi ve Hint Okyanusunda uygulanan Yüksek Riskli Saha (HRA)’nın tadil edilerek, mevcut tehdidin dinamik bir yaklaşımla değerlendirilmesi, sahanın da buna uygun olarak tadil edilmesi (küçültülmesi) ve önerilen yeni koordinatların 31 Aralık 2021’den itibaren uygulanması teklifi görüşülmüş, bazı ülkeler bu konunun IMO’nun yetki alanı içerisinde olmadığı görüşünü sunmuş,
ç. Gemi adamlarının aşılanması öncelikli olmakla birlikte, kilit çalışanlar olarak ulusal aşı programlarının farklı içerikleri dikkate alınarak aşı belgelerini ibrazdan muaf tutulması maddesi çoğunlukla kabul görmüş,
d. Ayrıca gemiadamlarının acil tıbbi müdahale ve tıbbi tahliyenin kolaylaştırılması, su geçirmez kaportalarla ilgili düzenlemelerin sadece yeni gemilere uygulanacak şekilde 01 Ocak 2024’ten itibaren yürürlüğe girmesi konusu görüşülmüş, yeni tam kapalı can sallarının havalandırması konusundaki düzenlemeler değerlendirilmiş,
e. İnsan Elementi, Eğitim Ve Gözcülük [Human Element, Training And Watchkeeping HTW] kapsamında; kargo gemilerinin personelinin de toplumsal olayların idaresi konusunda eğitime ihtiyaçlarının olup olmadığı değerlendirilmiş, Covid-19 eğitim ve sertifikasyonuna yönelik Yazışma Grubunca taslak bir kılavuz hazırlanması kararlaştırılmış,
f. Japon Yarı-Zenith Uydu Sistemi (QZSS), Dünya çapında radyonavigasyon sisteminin bir bileşeni olarak kabul edilmiş,
g. Deniz Yoluyla Yapılan Emniyetsiz Karışık Göç (Unsafe Mixed Migration By Sea) çerçevesinde SAR sahalarındaki sorumluluk ve hızlı müdahale konuları görüşülmüş,
ğ. Bunun dışında, Uzaktan Sörvey Kılavuzu, Deniz Suüstü Otonom Gemileri (MASS) operasyonlarını ele almak için önerilen yol haritaları ele alınmıştır.
4. Bu çerçevede detayları ile irdelenen yukarıdaki başlık içerikleri, toplantıdan çıkartılan sonuçlar ve “yakın veya içsularda seyir yapan ferry’ler için model düzenlemeler” başlıklı bir regülasyon için yapılmış taslak çalışma eklerde sunulmuştur
Arz Ederim.
Hüseyin ÇINAR
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter
Ek:
MSC-104 Toplantı Sonuç Raporu (9 Sayfa)
MSC 104-WP.8 – Report of the Working Group (Secretariat) (16 Sayfa).pdf
Dağıtım:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına İMEAK Deniz Ticaret Odasına
Dahili Dağıtım:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler
Mükemmeliyet Merkezine
Çevre, Güvenlik, Operasyon ve Chartering Komitesine