Avrupalı armatörler, Avrupa Parlamentosu AB ETS Raportörü MEP Peter Liese’nin “armatörler ve ticari operatörler arasındaki sözleşmeye dayalı anlaşmalarda bağlayıcı bir madde olması gerektiği ve AB ETS maliyetlerinin karşılamasının gerektiği” konusundaki önerisini memnuniyetle karşıladılar. ECSA ayrıca Raportörün sektöre özel bir fon oluşturulması ve deniztaşımacılığından elde edilen gelirlerin en az %75’inin bu fona tahsis edilmesi önerisini de desteklemektedir.
ECSA, bu iki unsurun revize edilip AB ETS’sine dahil edilmesini ve taslak raporun Avrupa Parlamentosu’nun gelecekteki çalışmaları için iyi bir başlangıç noktası olacağına inanmaktadır.
ECSA Başkanı Philippos Philis, armatörler ve ticari operatörler arasındaki sözleşmeye dayalı anlaşmalara bağlayıcı bir madde getirilmesinin, ECSA’nın deniz taşımacılığında AB ETS’sine dahil edilmesi konusundaki konumunun merkezinde yer almaktadır”. Kirleten öder ilkesinin uygun şekilde uygulanmasını sağlayacak ve daha fazla verimlilik önlemi ve daha temiz yakıtların alınmasını teşvik edecektir” diye belirtmiştir.
ECSA Genel Sekreter Vekili Sotiris Raptis, “sektöre ayrılmış fon, Ar-Ge projelerini finanse etmek ve daha temiz ve geleneksel yakıtlar arasındaki fiyat farkını kapatmak için gereklidir. Taslak raporun belirli noktalarda iyileştirilmesi gerekmesine rağmen, bu rapor uzun bir sürecin başlangıcını işaret etmesi ve ileriye doğru atılmış önemli bir adımdır. ECSA, Avrupa Parlamentosu Üyeleri ve Konsey’deki Üye Devletlerle daha fazla ilişki kurmak istemektedir.” demektedir.
Not: Serbest tercümedir.
Makale Kaynağı: https https://www.ecsa.eu/news/european-shipowners-support-eu-parliamentary-proposal-commercial-operators-and-sector
Haber Resim Kaynağı: https://www.navlun.com.tr/tr/blog/denizyolu-tasimaciligi-ve-ekipmanlari/252
25.01.2022
WhatsApp us