PCA (Panama Canal Authority) tavsiyesine göre:
Bu ücretin amacı, transit geçiş sırasında gemi kazalarını azaltarak ve gemileri eksikliklerini gidermeye veya düzeltilemezse zamanında bildirmeye teşvik ederek operasyonda gecikme ve / veya aksaklık olasılığını en aza indirmektir.
Ücret, transit sırasında ortaya çıkan eksiklikleri gösteren gemiler için geçerlidir.
Ücret, eksikliğin türüne ve rapor edildiği veya tespit edildiği zamana bağlı olarak düşük veya yüksek olarak sınıflandırılacaktır.
Ek ücret, römorkörler, hat işletenler, demirleme ve pilotaj gibi diğer geçerli denizcilik hizmeti ücretlerine ek olarak yapılacaktır.
Kesinti ücretinin uygulanmasına neden olabilecek bazı eksiklikler şu şekilde belirlenmiştir:
a) Gemi demirinin olmaması veya ırgatın çalışmıyor olması
b) Çalışmayan Bow Thruster
c) Uygun olmayan loça ve babalar
d) Kompresör veya hava problemleri
e) Çalışmayan Dümen müşiri ve diğer seyir ekipmanları
f) Yetersiz güverte ekipmanları
g) Çalışmayan gemi düdüğü
h) Makine veya pervane problemleri
i) Aşırı yalpa veya meyil
j) Geminin bordalarına doğru çıkıntı yapmayan kırlangıçlar
k) Yük veya yük teçhizatı tarafından engellenen görüş durumu
l) Yetersiz sıhhi imkanlar
m) Çalışmayan veya uygun olmayan iklimlendirme sistemi
n) Yavaş vinçler
o) Drum üzerindeki teller
p) Panama Kanalı yakıt gereksinimlerine uygun olmayan yakıt.
Transit geçişteyken eksiklikler bildiren veya eksikliği oluşan gemilerin, bu durumda tahakkuk edilecek ek ücreti ödememeleri için söz konusu eksikliği 30 dakika içinde gidermeleri gerekmektedir.
Haber Kaynağı: North P&I Club
24.02.2023
WhatsApp us