BIMCO Baş Denizcilik Analisti Niels Rasmussen, “Önümüzdeki on yıl boyunca, 2023’ten 2032’ye kadar, 600 milyon DWT’den fazla, neredeyse 15.000’den fazla geminin geri dönüştürülmesi bekleniyor, bu rakam önceki on yılda geri dönüştürülen miktarın iki katından fazla” diyor.
Geri dönüşüm miktarı arttıkça, “Gemilerin Güvenli ve Çevreye Duyarlı Geri Dönüşümü için Hong Kong Uluslararası Sözleşmesi’nin” onaylanması ve uygulanması giderek daha önemli hale gelmektedir. Sözleşme, insan sağlığı, güvenliği ve çevreye yönelik riskleri azaltmak amacıyla 2009 yılında kabul edilmiştir.
“Aslında, elektrik ark ocaklarındaki çeliğin geri dönüşümü, ham çelik üretiminden önemli ölçüde daha az sera gazı yayar ve elektrik şebekesi karbondan arındırıldıkça emisyonlar daha da azalır. Bu nedenle, gemi geri dönüşümü döngüsel ekonomide kilit bir rol oynamaya devam edebilir “diyor Rasmussen.
Neyse ki, en büyük gemi geri dönüşüm ülkelerinden ikisi olan Hindistan ve Türkiye, aynı zamanda elektrik ark ocağı kullanımının yüksek bir payına sahip büyük çelik üreticileridir. Son beş yılda, bu ülkeler gemi DWT kapasitesinin ve gemi sayısının sırasıyla % 25 ve% 34’ünü geri dönüştürdü. Dünyanın en büyük gemi geri dönüşüm ülkesi Bangladeş ve Pakistan ile birlikte, bu ilk dört ülke son beş yılda DWT kapasitesinin % 96’sını ve gemilerin% 77’sini geri dönüştürdü.
Son on yılda, 285 milyon DWT kapasitesine sahip 7.780 gemi geri dönüştürüldü. Geri dönüştürülen DWT kapasitesinin çoğu (%60) 1990’larda inşa edilmiştir. Önümüzdeki on yıl içinde, 2000’li yıllarda inşa edilen gemiler geri dönüşümün ana kaynağı olacak.
1990’lı yıllara kıyasla, 2000’li yıllarda DWT kapasitesinin iki katından fazlası inşa edildi ve geri dönüşümde beklenen artışı sağlayacak olan yaklaşım da bundan kaynaklanmaktadır. 2010’larda inşa edilen DWT kapasitesi % 65 daha arttı ve bu da bundan on ila yirmi yıl sonra daha da yüksek geri dönüşüm seviyelerine yol açabilir.
Tarihsel olarak, dökme, tanker ve konteyner DWT kapasitesinin yaklaşık % 50’si gemilerin 25 yaşında ve % 90’ı 30-35 yaşlarında olacak şekilde geri dönüştürülmüştür. Bu geri dönüşüm modelini şu anda ticaret yapan gemilere uygularsak, 2023 ve 2032 yılları arasında 15.000 gemi ve 600 milyon DWT geri dönüştürüleceğini tahmin ediyoruz.
“Birçok eski geminin, sera gazı emisyonları üzerindeki giderek daha sıkı sınırlar nedeniyle normalden daha erken geri dönüştürülmesi bekleniyor. Bu nedenle 15.000’den fazla gemi ve 600 milyon DWT’nin 2023 ve 2032 yılları arasında geri dönüştürülmesi bekleniyor “diyor Rasmussen.
24.05.2023
WhatsApp us