ABD Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB), 600 ft. uzunluğundaki kimyasal tanker Endo Breeze’in makine dairesinde çıkan yangınla ilgili bir soruşturma raporu yayımladı. Olay, geminin Linden, New Jersey’den Raritan Bay West Reach kanalı üzerinden Bay Ridge Anchorage’a doğru seyrederken meydana geldi.
-Olası Neden
Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu, kimyasal tanker Endo Breeze’in makine dairesinde çıkan yangının muhtemel nedeninin, üretici firma prosedürlerine uygun olarak gerçekleştirilmeyen ana makine yakıt enjeksiyon pompasının değişimi olduğunu belirledi. Bu durum, yüksek basınçlı yakıt püskürmesine neden oldu ve bu da egzost ısısıyla birleşince makine dairesinde yangın çıkmasına sebep oldu.
-Alınan Dersler
1-Dizel Makine Bakımı
NTSB, gemi dizel makinelerinin bakımı sonrasında mekanik veya yakıt hattı bağlantı hatası nedeniyle meydana gelen makine dairesi yangınlarını içeren birkaç son kazayı inceledi. Bu tip yangın ve benzer kazaların genel olarak, ekipman üreticilerinin önerilen bakım prosedürlerine uyulmadığında ortaya çıkabileceği değerlendirildi. Bu olayda, bakım onarım manuelinde belirtilen sıkma sırasının takip edilmemesinin, yakıt enjeksiyon pompasından çıkan yüksek basınç bağlantısının hatalı yapılmasına ve doğru bir ayar ile bağlanamamasına sebep olduğunu göstermiştir. Basınçlı yakıtla ilgili yüksek yangın riski nedeniyle, dizel makine bileşenleriyle çalışırken üretici montaj prosedürlerini dikkatlice takip etmenin ve doğru bakım prosedürleri konusunda düzenli olarak üretici kılavuzlarını ve yönergelerini incelemenin bu tip kazaları önlemek açısından son derece önemli olduğu görülmüştür.
2-Makine Dairesi Yangınlarını Kontrol Altında Tutma
Endo Breeze mürettebatı, ana makine dairesinde çıkan yangını yakıt ve oksijen kaynaklarını kaldırarak ve etkili iletişim kurarak etkili bir şekilde kontrol altına almıştır. Makine dairesi yangınlarını önlemek ve etkili bir şekilde kontrol altına almak için şirketler, gemiadamlarına makine dairesi acil durumlarını içeren gerçekçi senaryo tabanlı eğitim sağlamalıdır. Bu eğitim, makinelerin emercensi stop edilerek kapatılmasını, yakıt ve yağlama yağı devrelerinin kapatılması ile havalandırma sistemlerinin kapatılması prosedürlerini, aynı zamanda yangın bölmesini izleme yöntemlerini de kapsamalıdır. Bunun dışında yangın mahalli ile makine kontrol ve köprü üstündeki telsiz haberleşmesinin ve bu merkezler arasındaki bilgi akışının etkili bir şekilde yapılmasını, yangının söndürülemeyeceğinin değerlendirilmesi durumunda yaşamsal tehlikeyi engellemek adına makine dairesinin terk edilmesi prosedürlerinin denenmesini, alabanda soğutma prosedürlerinin denenmesini kapsamalıdır.
Raporun detaylı şekline aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
EK:
EK 1: Engine Room Fire aboard Tank Vessel Endo Breeze
5.12.2023
WhatsApp us