Türk Armatörler Birliği
Sayı : 56 / 7 Ağustos 2024
Konu: Ön Sörvey Genişletilmiş Denetimleri Hakkında.
(DAĞITIM YERLERİNE)
İlgi: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü’nün 13.10.2022 tarihli ve E-676189 sayılı yazısı
Bilindiği üzere, Türk Bayraklı gemiler 2008 yılından itibaren Paris MoU’da, 2022 yılından itibaren ise Tokyo MoU’da Beyaz Listede yer almaktadır. Ülkemiz Paris MoU 2022 performans listelerinde ortalama 40 ülkeden oluşan Beyaz Listenin 12’nci sırasında yer alırken, 2023 yılı performans listelerinde 27’nci sıraya gerilemiştir. İlgi yazı itibarıyla Paris MoU’da 2024 yılı içerisinde 124 Türk Bayraklı gemi denetlenmiş, 8 gemi eksikliklerine binaen tutulmuştur. Bu oran %6,45 tutulma oranına karşılık gelmekte olup, Türk Bayrağının beyaz listedeki konumunun sürdürülmesini teminen aynı dönemde Paris MoU ortalaması olan %3,83 oranının altında kalması gerekmektedir.
Bu bağlamda ilgi yazı ile Türk Bayraklı gemilerimizin ön sörvey denetimlerinin yapılmasına ilişkin aşağıdaki hususlar belirtilmiştir.
1-Uluslararası belgelendirmeye sahip gemilerimizin, Paris MoU ile benzer şekilde gemi/şirket performansına göre belirlenen aralıklarla ön sörveye tabi tutulduğu, performanslarının yüksek seviyede tutulmasına çalışıldığı, gelinen noktada, denetim sonuçları bakımından performansı düşük olan gemilerin ön sörvey denetimlerinin daha kapsamlı olarak yapılması gereğinin hasıl olduğu,
2-Bu kapsamda, halen kullanılmakta olan Beyaz Bayrak sisteminde gemi isimlerinin yanında ”Genişletilmiş Denetim” ibaresi yer alan gemiler için, denetim pencerelerinin açık/kapalı olduğuna bakılmaksızın detaylı denetimlerinin gerçekleştirileceği, detaylı denetim yapılacak gemi listesine sistemde yer alan “Gemi adı” bölümüne “GENİŞ” yazılarak ulaşılabileceği,
3-Söz konusu denetimlerin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü’nün koordinasyonunda, ülkemiz uğrak limanlarında, Ek’te yer alan bölgesel olarak oluşturulmuş denetim ekipleri marifetiyle, mümkün olduğu ölçüde farklı branşlardan (makine/güverte/gemi inşa) olmak üzere en az 3 uzman tarafından gerçekleştirileceği,
4-Mücbir sebeplerle denetime katılacak uzman sayısının sağlanamaması durumunda Ekte yer alan denetim ekiplerinden uygun olan bir uzman görevlendirileceği, denetim limanı ve tarihi belirlendikten sonra, görevlendirmelerin ivedilikle yapılmasının önem arz ettiği, denetimlerin aralığı ve sayısının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü’nce belirleneceği,
5-Eksikliklerin kapatılması denetiminin, birisi ilk denetimde bulunmuş olmak üzere, en az iki uzmanın katılımıyla gerçekleştirileceği, sonrasında, bahse konu gemilerin mevcut ön sörvey uygulaması kapsamında denetim periyotlarına bağlı olarak ön sörveylerine devam edileceği,
6-Genişletilmiş Denetim kapsamı dışında yer alan gemilerin ön sörveylerinde ise herhangi bir değişiklik bulunmadığı belirtilmiştir.
Bu itibarla, ilgi yazı kapsamında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda Beyaz Bayrak sisteminde Genişletilmiş Denetim yapılması gereken gemilerin, önceki Paris MoU denetim geçmişleri ve gideceği liman/limanlarda göz önünde bulundurularak ön sörvey işlemlerinin hassasiyetle yerine getirileceği ifade edilmektedir
Saygılarımızla,
EK:
Ek 1:
Hüseyin ÇINAR
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter
Dağıtım:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları
Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler