ECSA, denizcilikte daha temiz yakıt alımını teşvik etme yönündeki FuelEU önerisinin amacını desteklemektedir. Ancak, bu teklif kaçırılmış bir fırsat haline gelebilir. AB’nin iklim hedeflerine katkıda bulunan karbon tasarrufunu hesaplamak için AB üyesi olmayan yakıt tedarikçileri tarafından sağlanan belgelerin kullanılması önemli yaptırım boşlukları yaratabilir. AB yakıt tedarikçilerini yakıt standartlarını karşılamaktan sorumlu hale getirmek bu endişeleri giderecek ve ‘Fit for 55’ paketinin diğer önerileriyle tutarlı olacaktır. Talebin teşviki kilit öneme sahip ve AB ETS gelirleri, AB ETS inovasyon fonu kapsamındaki fark için karbon sözleşmeleri ve Yenilenebilir Enerji Direktifi kapsamında daha yüksek daha temiz ve konvansiyonel yakıtlar arasındaki fiyat farkını kapatmak için kullanılmalıdır.
ECSA FuelEU Maritime önerisiyle ilgili görüş yazısını (Position Paper) yayınladı. Avrupalı armatörler, iklim krizinin toplumlarımızın karşı karşıya olduğu en büyük insani, ekonomik ve çevresel zorluklardan biri olduğunu kabul ederek ‘Fit for 55’ paketinin gelişim yönündeki iklim hedeflerini memnuniyetle karşılıyor.
“Deniz taşımacılığı için uluslararası bir çözüm tercih edilebilir olsa da, deniz taşımacılığı sektörü iklim krizini AB düzeyinde de ele almak için adil payda katkıda bulunmalıdır. ECSA, FuelEU Maritime’ın şu anda uygun fiyatlı veya ticari olarak mevcut olmayan daha temiz yakıtların pazar alımını teşvik etme önerisinin amacını desteklemektedir. Ancak öneri, ‘Fit for 55’ paketinin diğer önerileriyle ve AB’nin genel olarak gelişim yönündeki iklim hedefleriyle daha tutarlı olması gerektiğini” söylemiştir ECSA Başkanı Claes Berglund.
AB dışından satın alınan biyoyakıt karışımları için mevcut öneriye göre, uygulama yalnızca AB üyesi olmayan yakıt tedarikçileri tarafından sağlanan kağıt belgelere dayanacaktır. Bu belgelerin AB’nin iklim hedeflerine katkıda bulunan karbon tasarrufunu hesaplamak için kullanılması, önemli boşluklara sebep olup, nihayetinde önünde zorlayıcı bir mayın tarlası olan bir duruma dönüşebilir.
ECSA Genel Sekreter Vekili Sotiris Raptis; FuelEU, sektörde temiz yakıt alınması için kaçırılmış bir fırsat haline gelebilir. AB akaryakıt tedarikçilerini yakıt standartlarını karşılamaktan sorumlu hale getirmek, yaptırım endişelerini önemli ölçüde giderecektir. Talebin teşvik edilmesi kilit öneme sahiptir ve AB ETS gelirleri, AB ETS inovasyon fonu kapsamındaki farklılaşan karbon düzeyleri için karbon sözleşmeleri ve Yenilenebilir Enerji Direktifi konvansiyonel yakıtlar ile temiz yakıtlar arasındaki fiyat farkını kapatmak için kullanılmalıdır” diye söylemiştir.
Esneklik memnuniyetle karşılanmaktadır, ancak yeni bir MRV sisteminin gereksiz ve külfetli olacağı düşünülmektedir. Son olarak, elektrik alma imkanı bulunmayan limanlarda gemiler cezalandırılmamalıdır.
ECSA’nın Görüş Yazısını (Position Paper) ve Final Infographic’ine aşağıdan ulaşabilirsiniz.
ECSA’nın Görüş Yazısını (Position Paper) Final Infographic21.10.2021
WhatsApp us