
MARPOL Değişiklikleri Yürürlüğe Giriyor
Gemilerdeki akaryakıt kükürt oranına ilişkin IMO 2020 %0,50 sınırının uygulanmasını destekleyen MARPOL Sözleşmesi Ek VI kapsamında, akaryakıt numunesi alma ve test etme için yeni gereklilikler yürürlüğe girmiştir. Değişiklikler, özellikle yakıt numunesi alma ve test etme ile görevli olanlar olmak üzere, liman devleti kontrolünü ve diğer çevre makamlarını desteklemeyi ve böylece IMO202’nin uygulanmasında küresel düzeyde bir alanı geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Değişiklikler, 2020 yılında Deniz Çevresini Koruma Komitesi (MEPC 75) tarafından kabul edilmiştir.
MARPOL Ek VI’ da yapılan diğer değişiklikler ise, Enerji Verimliliği Dizayn Endeksi (EEDI) “aşama 3” gerekliliklerini önemli ölçüde güçlendirmektedir. Örneğin gaz taşıyan gemiler, genel kargo gemileri ve LNG taşıyıcıları da dahil olmak üzere bir çok gemi türleri için “3. aşama”nın yürürlüğe giriş tarihini 2025’ten 2022’ye kadar öne çekiyor. Bu, o tarihten itibaren inşa edilen yeni gemi türlerinin, olması gereken seviyeden önemli ölçüde daha fazla enerji verimli olması gerektiği anlamına gelmektedir.

MARPOL Ek VI’daki değişiklikler şunları kapsar:
Kükürt içeriği tanımı ve örnekleme:
- MARPOL Ek VI Yönetmelik 2 ‘Tanımlar’ kısmında değişiklikler yapılmıştır.
– “Akaryakıtın kükürt içeriği”- “Sulphur content of fuel oil”: Standart kabul edilen test yöntemleri ile % m/m birim ile ölçülen herhangi bir yakıttaki kükürt konsantrasyonu anlamına gelir,
– “Düşük parlama noktalı yakıt” -“Low-flashpoint fuel”: SOLAS düzenlemesi II-2/4’ün 2.1.1 paragrafında izin verilenden daha düşük bir parlama noktasına sahip gaz veya sıvı yakıt anlamına gelir;
-“MARPOL teslim numunesi”- “MARPOL delivered sample” : MARPOL Ek VI, yönetmelik 18.8.1 uyarınca teslim edilen akaryakıt numunesi anlamına gelir;
– “Kullanımdaki numune” -“In-use sample”: Bir gemide kullanılan akaryakıt numunesi anlamına gelir;
– “Gemideki numune”- “On board sample”, o gemide kullanılmakta olan veya kullanılması amaçlanan akaryakıt numunesini ifade eder.
- Akaryakıt numunesi alma ve test etme – Yönetmelik 14 ‘Kükürt oksitler (SOX) ve partikül madde”- ‘Sulphur oxides (SOX) and particulate matter’ kısmında bir takım değişiklikler yapıldı.
- Ek I, Uluslararası Hava Kirliliğini Önleme (IAPP) sertifikasında yapılan değişiklikler ile MARPOL Ek VI akaryakıt numuneleri için yakıt doğrulama prosedürüne ilişkin Ek VI – kullanımdaki akaryakıt ve gemideki akaryakıtın temsili numunelerinin doğrulanmasını kapsayacak şekilde, doğrulama prosedürlerinde değişiklikler yapıldı.
EEDI değişiklikleri
Enerji Verimliliği Dizayn Endeksi (EEDI) “aşama 3” gereksinimlerinin güçlendirilmesi.
- Konteyner gemileri ve aşağıdaki gibi daha büyük gemi boyutları için önemli ölçüde EEDI Reduction Rate artırıldı.
- 200.000 DWT ve üzeri bir konteyner gemisi için, EEDI Reduction Rate 2022’den itibaren %50 olarak belirlenmiştir.
- 120.000 DWT ve üzeri ancak 200.000 DWT’den az konteyner gemisi için, EEDI Reduction Rate 2022’den itibaren %45 olarak belirlenmiştir.
- 80.000 DWT ve üzeri ancak 120.000 DWT’den az konteyner gemisi için, EEDI Reduction Rate 2022’den itibaren %40 olarak belirlenmiştir.
- 40.000 DWT ve üzeri ancak 80.000 DWT’den az konteyner gemisi için, EEDI Reduction Rate 2022’den itibaren %35 olarak belirlenmiştir.
- 15.000 DWT ve üzeri ancak 40.000 DWT’den az konteyner gemisi için, EEDI Reduction Rate 2022’den itibaren %30 olarak belirlenmiştir.
Örgüt tarafından geliştirilen tüm ilgili yönergeler IMO web sitesinde bulunabilir.
Not: Serbest tercümedir.
Kaynak: https://www.marineinsight.com/shipping-news/supporting-implementation-of-air-pollution-and-energy-efficiency-rules-marpol-amendments-enter-into-force/
Haber Resim Kaynağı: https://www.denizhaber.com/guncel/denizcilik-yakitlarinda-yeni-duzenlemeler-h27287.html
11.05.2022


