Uluslararası deniz taşımacılığındaki gemilerden deniz memelilerini korumak amacıyla Kuzeybatı Akdeniz’deki Özellikli Hassas Deniz Bölgesi- The North-Western Mediterranean Sea Particularly Sensitive Sea Area (NW Med PSSA) resmi olarak yürürlüğe girmiştir. Bu tanımlama, ticari gemiler ve 300 groston ve üzeri lüks yatlar için önerilen koruyucu önlemleri içermektedir.
Kuzeybatı Akdeniz Özellikli Hassas Deniz Bölgesi (NW Med PSSA), Fransa, İtalya, Monako ve İspanya kıyılarının arasında yer almaktadır ve aşağıdaki koordinatları içeren bir saha tarafından tanımlanmıştır:
A 38° 39′ 59.379″ N 000° 6’0.000″ E
B 38° 39′ 59.379″ N 000° 47′ 59.476″ E
C 38° 50′ 03.331″ N 001° 00′ 00.398″ E
D 39° 19′ 01.812″ N 001° 00′ 25.212″ E
E 39° 28′ 42.075″ N 001° 40′ 02.495″ E
F 39° 51′ 21.986″ N 002° 16′ 09.853″ E
G 40° 34′ 13.067″ N 004° 04′ 31.926″ E
H 40° 58′ 0.000″ N 008° 12’0.000″ E
I 41° 09′ 10.800″ N 009° 31’10.800″ E
J 42° 21′ 14.400″ N 011° 31’0.000″ E
Not: H (Falcoe Burnu) ile I (Ferro Burnu) arasındaki hat, Sardunya sahilini takip eden hattır. Koordinatlar WGS84 datumu olarak verilmiştir. Bu alan, mevcut İspanyol “Akdeniz Deniz Memelileri Göç Koridoru” ve Pelagos Koruma Alanını kapsar.
Kuzeybatı Akdeniz Özellikli Hassas Deniz Bölgesi’nden (NW Med PSSA) geçen tüm ticari gemiler ve 300 groston ve üzeri lüks yatların, aşağıdaki koruyucu önlemleri uygulamaları önerilir:
• NW Med PSSA içinde, büyük ve orta boy Deniz Memelilerinin tespit edildiği veya bildirildiği bölgelerde özellikle dikkatli seyir yapılmalı ve gönüllü hız azaltma (VSR) olarak 10 ila 13 knot hızda seyir yapılmalıdır. Ancak, çarpışmayı önlemek ve geminin manevra yeteneği üzerinde olası olumsuz etkileri önlemek için güvenli bir hızda seyir yapılmalıdır.
• Yakın mesafede bulunan büyük ve orta boy deniz memelilerinden uzak durmak veya hız azaltma önlemi almak uygun olacaktır. Güvenlik mesafesi veya hız azaltma önlemi, geminin gerçek seyir koşullarına ve şartlarına uygun şekilde ayarlanmalıdır.
• Belirlenen NW Med PSSA içinde tespit edilen veya gözlemlenen orta ve büyük deniz memelileri mevkii VHF veya diğer mevcut iletişim araçlarıyla yayınlamalı ve bilgi mevkiiyi de içerecek şekilde sahil otoritelerine gönderilmelidir.
• Deniz memelileriyle bir çarpışma olması durumunda gerekli sahil otoritesi derhal bilgilendirilmelidir. Bu bilgi o sahil otoritesi tarafından daha sonra “International Whaling Commission (IWC)” küresel deniz memelileri gemi çarpışma veri tabanına iletilmektedir.
Haber ve Resim Kaynağı: https://www.lr.org/en/knowledge/class-news/21-23/
WhatsApp us