BIMCO, CLIA, ICS, INTERCARGO, INTERMANAGER ve INTERTANKO tarafından yayımlanan ortak bildiriyle, IMO’nun mevcut CII düzenlemesinin değiştirilmesi talep edildi. Mevcut sistemdeki kusurlar, deniz taşımacılığı sektörünün sera gazı emisyonlarını azaltma çabalarına karşı çalışıyor.
Mevcut CII metriği, yük taşıyan verimli işletilen gemileri cezalandırırken, boş olanları ödüllendiriyor.
Mevcut CII (Karbon Yoğunluğu Göstergesi) metriği ile, en iyi ‘’Yıllık Verimlilik Oranına (AER)’’ sahip olan gemi, her zaman balast koşulunda ticaret yapan, yani üzerinde hiç yük bulunmayan bir gemidir.
Ayrıca, limanlarda geçirilen süre geminin kontrolü dışında olmasına rağmen, gemiler bu süreler için cezalandırılmaktadır. Liman süresi, limanın verimliliğine ve sınırlamalarına bağlıdır ve bazı limanlar ve terminaller ciddi yoğunluk yaşamaktadır.
Bu nedenle mevcut metrik, yük taşıyan verimli işletilen gemileri cezalandırırken, boş olanları ödüllendiriyor.
Deniz taşımacılığı sektörü, 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşmak için Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) 2023 Gemi Kaynaklı Sera Gazı (GHG) Emisyonlarının Azaltılması Stratejisi’ni tam destekleyerek çalışmaktadır. Sektörün sıfır karbon hedefinin bir parçası olarak, IMO CII düzenlemesini başlatmıştır, ancak mevcut formül ile bu düzenleme her geminin gerçek verimliliğini yansıtmamaktadır.
IMO’nun Deniz Çevresini Koruma Komitesi’nin (MEPC) Mart 2024’teki 81. oturumunda, muhtemelen hatalı veya yanıltıcı CII derecelendirmelerinin bazı gemiler için istenmeyen olumsuz sonuçlara yol açabileceği kabul edilmiştir. Komite ayrıca, bu endişelerin tam olarak dikkate alınması ve Eylül ayında devam eden MEPC 82 oturumundaki CII inceleme sürecinde ele alınması gerektiğini de belirtmiştir.
Ortak CII Politika Bildirisi’ni buradan okuyabilirsiniz: https://lnkd.in/dbCmgq-V
Haber ve Resim Kaynağı: https://www.bimco.org/insights-and-information/safety-security-environment/20240709-cii-policy-statement
16.07.2024
WhatsApp us