

🚢 Amerika Birleşik Devletleri, sahibi kim olursa olsun menşei fark etmeksizin tüm Çin yapımı gemiler için limanlarına yanaşma durumunda yeni ücretler uygulayacağını resmen duyurdu. Başlangıçta önerilen yanaşma başına 1,5 milyon ABD doları tutarındaki sabit ücrete kıyasla daha hafif bir uygulama kabul edilmiştir.
💰 Uygulanacak Ücret Yapısı
Gemilereiki hesaplama yönteminden yüksek olanı uygulanacaktır:
- Ağırlık Bazlı Ücret
- Başlangıçta Net ton başına 18 ABD doları (📅 14 Ekim 2025 itibarıyla) olacaktır.
- Artış:17 Nisan 2028 yılına kadar kademeli olarak 33 ABD doları/ton seviyesine çıkacaktır.
- Konteyner Bazlı Ücret
- Boşaltılan konteyner başına 120 ABD doları (📅 14 Ekim 2025 itibarıyla) olarak başlayacaktır.
- 2028 yılına kadar 250 ABD dolara yükselecektir.
⚠️ Her gemi için bu ücret, yılda en fazla 5 yanaşma için geçerli olacaktır.
⏸️ Geçici Ücret Muafiyeti (En Fazla 3 Yıl)
Geminin sahibi;
- Eğer gemi sahibi, aynı ya da daha yüksek net tonajda ABD yapımı bir gemi sipariş eder ve teslim alırsa, bu ücret uygulaması en fazla üç yıl süreyle askıya alınabilecek.
⚓Muafiyetler:
- Küçük tonajlı gemiler
- Kısa mesafe (short-sea) sefer yapan gemiler
- Bazı özel amaçlı gemi türleri
📄 Detaylar için: U.S. FEES ON CHINESE-BUILT SHIPS
18.04.2025