The Washington Post Enerji Analizi başlığı altında geleceğin gemi yakıtlarının avantaj ve dezavantajlarını elen alan bir yazı yayınladı.
What is the Green Fuel of The Future for Shipping? By Jack Wittels | Bloomberg
Deniz taşımacılığı küresel ticaretin omurgası olup, ticaretin %80’i denizyolu ile yapılmaktadır. Ancak insan tarafından üretilen karbondioksitin de %3’ü deniz taşımacılığı tarafından üretilmektedir. Eğer gemiler karbon emisyonu azaltma hedefine ulaşabilirse, 2030 yılına kadar gemiler temiz yakıt yakmaya başlayacaklardır. Burada soru hangisi?
Asıl soru önde giden yakıtlar (front-runners fuels) hangileridir?
– Ammonia
– Hydrogen
– LNG
– Biofuels
– Methanol
– Nuclear
Yazıda tüm bu bu yakıtların avantaj ve dezavantajlarından bahsedilmiştir.
İkinci soru ise yenilenebilir ve diğer seçenekler nelerdir?
Bu soruda da pil kullanımından bahsedilmiş, ancak bunun büyük ticaret gemileri için yakın zamanda mümkün olamayacağı, ICS’in yaptığı bir araştırmaya göre büyük bir konteyner gemisinin günlük 10.000 Tesla pil gücüne ihtiyacı olduğu belirtilmektedir.
Yazıda cevabı verilen ve aranan diğer sorular ise şu şekilde?
– Bu konu neden çok acil?
– Küresel anlamda ne kadarlık bir maliyet ortaya çıkacak ve küresel olarak ne kadarlık bir yatırım gerekmektedir?
Burada 2030 ile 2050 yılları arasında 1-1,4 trilyon dolarlık yatırıma ihtiyaç duyulduğu belirtilmektedir. Diğer bir konu da dekarbonizasyonu finanse etmek için küresel 11 büyük banka biraraya gelerek 2019 yılında Poseidon Principles adlı bir platform kurdular. Bu yazının son kısmında bu konu biraz daha detaylarıyla açıklanmıştır. Ayrıca bu konunun küresel boyuttaki ARGE’si için deniz taşımacılığı sektöründen 5 Milyar USD’lik bir yatırım alınacağı, bunun ise deniz yakıtlarından ton başına alınması planlanan 2 USD’lik vergi ile karşılanması düşünülmektedir.
– Peki karada ve denizde neler oluyor, bu konudaki projeler nelerdir?
Bu arada sıfır emisyon için 140 uluslararası firma bir araya gelerek “Zero Emission Coalition” adı altında bir işbirliği platformu kurmuşlardır. Bu platformun araştırmasına göre çoğunluğu Avrupa’da olmak üzere 100’e yakın sıfır emisyon projesi bulunduğundan bahsedilmektedir.
– Diğer çok sayıda gelişmeden de bu yazıda bahsedilmektedir. Bu yazıya aşağıdan ulaşabilirsiniz. Sıfır emisyon konusunda küresel anlamdaki gelişmeleri toparlayan önemli bir yazı olup, okunmasını tavsiye ediyoruz.
Poseidon Principles:
Dekarbonizasyonu finanse etmek için küresel 11 büyük banka biraraya gelerek 2019 yılında Poseidon Principles adlı bir platform kurdular. Peki bu bankalar hangileridir? Citi, Societe Generale, DNB, ABN Amro, Amsterdam Trade Bank, Credit Agricole CIB, Danish Ship Finance, Danske Bank, DVB, ING ve Nordea. Bu bankalar küresel deniz taşımacılığı finansmanının yaklaşık 20%’sini temsil ediyor. Bu prensiplerin oluşturulmasına katkı veren büyük sektör firmaları ise A.P. Møller Mærsk, Cargill, Euronav, Lloyd’s Register and Watson Farley & Williams’dır. Uzmanlık desteği sağlayan kuruluşlar ise Global Maritime Forum, Rocky Mountain Institute and University College London Energy Institute’dur.
Sonrasında imzacı banka sayısı 24’e ulaştı. Bu bankalar toplamda ABN AMRO, Amsterdam Trade Bank, BNP Paribas, Bpifrance Assurance Export, Crédit Industriel et Commercial, Citi, Credit Agricole, Credit Suisse, Danish Ship Finance, Danske Bank, DNB, DVB Bank SE, Export Credit Norway, ING, MUFG Bank, Nordea Bank, SEB, Shinsei Bank, Société Générale, SpareBank 1 SR-Bank, Sparebanken Vest, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Sumitomo Mitsui Finance & Leasing (‘SMFL’), Sumitomo Mitsui Trust Bank’tır.
Haber Resim Kaynağı: https://www.washingtonpost.com/
19.03.2021