Bilgi Giriş Tarihi | 02.02.2022 13:11:19 |
IMO Numarası: 9678800
Bayrak: Liberia
Gemi Tipi: Bulk Career
DWT: 206080
GT: 106847
Kaza/Olay İçeriği:
29 Ocak 2022’de Çin Halk Cumhuriyeti’nin Tianjin Limanı’nda “Mathilde Oldendorff” gemisi 1’nci Zabiti Selçuk Elibol’un liman yetkililerinin sahile inmesine izin vermemesinden dolayı gemi draftını baş taraftan jakop ladder – pilot ladder düzenlenen çarmıhla okumaya çalışırken, çarmıhtan düşerek vefat etmiştir.
Kazanın Sebebi:
Ana sebeplerden bir tanesi Çin Limanında uygulanan aşırı Covid önlemleri olup, yapılması gereken bir işin alınan bu tedbirlerden dolayı gemi güvertesi üzerinden yapılması ve yapılan bu işte de gerekli emniyet tedbirlerinin alınmamış olması en önemli iki sebeptir.
Kazadaki insan Hatası: Tedbirsizlik
Alının Tedbir/Uygulanan Önlem/Çıkartılan Ders:
Söz konusu elim kaza olayına ilişkin olarak böylesine üzücü bir olayın tekrar yaşanmaması için (https://www.impahq.org/sites/default/files/content-files/Shipping-Industry-Guidance-on-Pilot-Transfer-Arrangements-v3.pdf) linkinde sunulan ve ICS/IMPA işbirliğiyle hazırlanan & quot; Shipping Industry Guidance on Pilot Transfer Arrangements" ve 30 Kasım 2011 tarihinde kabul edilen ve 20 Aralık 2011 tarihinde yayınlanan A 27/Res.1045 numaralı, "PILOT TRANSFER ARRANGEMENTS" konulu IMO sirküleri konuya ilişkin önem arz etmektedir. Bu prosedürlerin tüm güverte gemi personeline anlatılması, bu konuda eğitim verilmesi ve bu eğitimin kayıt altına alınması tavsiye olunur. Bununla birlikte aşağıdaki hususların yerine getirilmesi olası kazaların önüne geçecektir. IMPA’nın (https://www.impahq.org/impa-policies-publications) linkinde sunulan posterin çarmıhın depolandığı alan içerisine veya yakın bir alanına asılması, Çarmıhla çalışan personel olduğunda güverte kısmında muhakkak emniyet amaçlı bir personel görevlendirilmesi, Her kullanımdan önce halatların, basamakların fiziken göz ve el ile kontrol edilmesi, bu kontrollerin yapıldığının kayıt altına alınması, Çarmıhın emniyete alındığından ve çarmıhtaki personelin emniyet kemeri kullandığından emin olunması, Çarmıhın güvenlik sertifikasının geçerliliğinin kontrol edilmesi, Ayrıca geçerli ISM kod sertifikası kapsamında gemi bakım sistemine göre düzenli olarak kontrollerinin sağlanması. Çarmıhlarla ilgili diğer bir konu ise 30 aydan daha fazla olmamak kaydıyla bu tip büyük çarmıhlar ISO 799-1:2019(E) (Ships And Marine Technology – Pilot Ladders – Part 1: Design And Specification) ” 10.4” madde uyarınca bir dayanım testi sertifikasına sahip olmalıdır. Bu testi geçemeyen her çarmıh “10.3”e göre yeniden inşa edilmeli veya hurdaya ayrılmalıdır. Çarmıh, testin tarihi ve testi yapan kişi veya şirketin kimliği ile işaretlenmelidir. Muayeneden geçemeyen veya 30 aydan eski ve dayanım testi sertifikası olmayan çarmıhlar asla kullanılmamalıdır. Kaynak: 1- https://pilotladdersafety.com/inspection-and-maintenance/ 2- https://www.virahaber.com/turkiye-denizcilik-federasyonu-yonetiminden-kamuoyuna-duyuru-63448h.htm