TÜRK ARMATÖRLER BİRLİĞİ
Sirküler No: 115 – 04/11/2019
Konu : 2020 Sulphur Cap Teknik Etkinliği Katılım Teşekkürü ve Sunumlar
Değerli Katılımcı,
25 Ekim 2019 tarihinde TAB Mükemmeliyet Merkezi olarak ClassNK işbirliği ile düzenlenmiş olan Sülfür 2020 regülasyonu hazırlıklarının konuşulduğu beyin fırtınası çalışmasına Ali İbrahim Kontaytekin (Arkas Denizcilik), Hiroshi Shibako (ClassNK), Prof. Dr. Selma Ergin (İTÜ Gemi İnş. Ve Deniz Bilimleri Fakültesi), Cihan Ergenç (Er Denizcilik), Hasan Tahsin Acar (ClassNK), Murat Er (Simge Denizcilik), Harun Şişmanyazıcı (Türk Armatörler Birliği), A. Yaşar Canca (İNCE Denizcilik Grubu), Mehmet Akça (Arkas Denizcilik), Hüseyin Çınar (Türk Armatörler Birliği), Serdar F. Atukeren (ClassNK), Enver Akgündüz (Adakent Denizcilik), Erdem Soyek, Ayhan Dobrucalı, Akif Bülent Holosorlu, Metin Solak (Arkas Denizcilik), Burak Ayvaz (Adakent Denizcilik), Coşkun Erkoçak, Çağlar Aydın (Akar Group), Uğur Sarısaç (Akmar Denizcilik), Abdullah Kızıl, Murat Özdemir (Atlantis Ship Management), Tayfun Bayraktar (Bayraktar Denizcilik), Kadir Karakaş (BEYKİM), Cafer Şener (CSR Denizcilik), Serhat Şener, İbrahim Yalçın (DADAYLILAR), Yusuf Kenan Şan, Erdoğan Sönmez (DENSA Tankers), Hakan Tomak (Düzgit Group), Eray Ergenç (ER Denizcilik), Aydın Kaba, Cesur Efe (GAMMA Denizcilik), Bülent Temur (Global Denizcilik), Fatih Şekerci (İNCE Denizcilik Grubu), Engin Kayay (İnci Ship Management), Önder Dertlioğlu, Başak Özdemir (Marinsa Denizcilik), Murat Ata Çevik (Pasifik Gemi İşletmeciliği), Hakan Şahbaz (Pasifik Lojistik Grubu), Şahin Emre İrhan (RANMARINE), Erkan Çelikoğlu, Sultan Ayarcı, Cihan Toptaş (Simge Denizcilik), Kürşad Göze, Yaşar Coşkun, Önder Aydın, Mehmet Yılmaz (Statu Shipping), Şahin Ocak (Akbaşoğlu Holding), Mesut Cesur, Burçin Boy (Ulusoy Denizyolları), Okan Kutlu, Aykut Ersözoğlu (ZENITH), Feramuz Aşkın (Gemi Makineleri İşletme Müh. Odası), Tolunay Kayaarası (Piri Reis Üniversitesi), Asım İlker Meşe, Yunus Emre Aşkın (İlkfer Group), Behzat Esinduy, Erhan Esinduy, Adem Kocadağ, Nergis Saka (Esko Marine), Mevlüt Civelek (MAN Energy Solutions), Onur Yiğit (ALFALAVAL), Nihat İnce (Benka Energy Solutions) katılımları ve katkıları ile gerçekleştirilmiştir.
Prof. Dr. Sema hocanın Enerji verimliliği ile başlayan konuşmalar, TAB norm kurulu üyesi A.Yaşar Canca nın sülfür 2020 hazırlık konusunda sunumu ile devam ederek ilk bölümü sona ermiştir.
İkinci bölümde Arkas tek.müd Mehmet Akça ve İne denizcilik tek.müd A.Yaşar Canca moderötürlüğünde tüm katılımcı şirketlerin fikirlerini beyan ettiği, M.A.N den Mevlüt Civelek, İlkfer guruptan Müh. İlker Meşe, Mitsubishi sep temsilcisi Bülent Temur ve Alfa leval teknik servisinden Onur Yiğit katılım ve bilgilendirmeleri ile devam etmiştir.
Çalıştayın sektöre faydalı olduğu ve aşağdaki tespitlerin sektörle paylaşılması uygun bulunmuştur.
1- Sektör bileşenlerinin ve paydaşlarının konu ile ilgili oldukları,sektörün konuyu ciddiye aldığı ve belirli hazırlıkların yapılmış olduğu
2- TAB mükemmeleliyet merkezinin bu katılımcı çalışmasının sektörde yapılmış olan hazırlıkların diğer şirketlerle paylaşılarak,önlem ve risklerin değerlendirmesinde netleştirici bir fonksiyon üstlenilmiştir.
3- Kuru yük sektöründe daha önce yapılmamış olan bilgi ve tecrübe paylaşımının bu vesile ile yapıldığını ve devamı konusunda sektör açısından ne kadar önemli ve gerekli olduğunun anlaşıldığı
4- Dha önce yürürlüğe giren SECA bölgeleri ile ilgili %0.1 kükürtlü yakıt regülasyonu uygulamalarındaki tecrübeler paylaşılarak,yeni durumun çözüm üretme açısından benzerlik taşımasına rağmen sürekli olmasının önemi vurgulanmıştır
5- Yeni regülasyonun hafife alınamayacağının ama bilgi ve bilinçle birazda harcama yapılarak gemilerin çok rahat bir şekilde kurallara uygun kullanabileceği gerçeği belrlenmiştir.
6- Denizcilik sektörünün daha önceleri fazla dikkat etmediği,yakıtın karıştırılması,cat fines,vizkozite ve soğuk akış özelliklerinin ne kadar önemli olduğu ve bunların denizcilik eğitimi veren kurumlarda yeterli düzeyde müfredatlarda yer verilmediği tespit edilmiş ve eğitim kurumlarına sefer maliyetlerinin %50 sini oluşturan yakıt konusunda müfredatların değiştirilmesi veya uygun hale getirilmesi çağrısının yapılmasına
7- 4.zamanlı makineleri az etkiliyor diye kimsenin bu olaya önemsiz diye bakamayacağı,yakıtın karıştırılmasından filitre edilmesine kadar çok önemli olduğunun unutulmaması gerektiğinin bu tür kullanıcılara hatırlatılmasına
8- 2 zamanlı makine (ana mak) lerde basınç kayıplarına sebep verecek cat-fines,in yeni yakıtların üretilmesinde kullanılan katalitik kraking metodları nedeni ile artacağını,önlem olarak seperatörlerin daha düşük kapasitede verimli ve doğru çalıştırılmaları gerektiği,kullanılacak silindir yağlarının tbn (baz numaralarının) önerilen 40 ve 50 numara yağlarda yeterli deterjan özelliği kazandırmamış olması nedeni ile üreticin eski ve yeni yağları birer hafta değişerek kullanılmasının hatırlatılması ve yağ üreticileri ile bu konuda arrmatörler olarak güçlü bir şekilde değerlendirme ve pazarlık edilmesi
9- Yapılan değerlendirmelerde yeni yakıtın en fazla sorun yaratacağı alan olan karıştırılmalarının hem kontrollerde sülfür oranının yüksek çıkması,hem de yakıtların uyumsuzluğu nedeni ile tank temziliklerinin ihmal edilmemesi,temizlenemiyorsa kimyasal temziliklerinin derhal başlanması
10- Yeni regülasyona uygun ISM code prosedürlerinin derhal gemilere yollanması ve yeni yakıt planlamasının artık yapılarak 31 aralık 2019’ dan öne kullanımına geçilmesi
11- Yakıtlar ve uygulamalrı ve etkileri konusunda uzamnları tarafından kasım ayı ortasına kadar bir eğitim programı hazırlanarak sektörle paylaşılması
Saygılarımızla,
Hüseyin ÇINAR
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter