TÜRK ARMATÖRLER BİRLİĞİ
Sirküler No: 15 – 02/02/2022
Konu: Gemide jakop ladder – pilot ladder düzenlenen çarmıhla çalışırken alınacak emniyet tedbirleri
29 Ocak 2022’de Çin Halk Cumhuriyeti’nin Tianjin Limanı’nda “Mathilde Oldendorff” gemisi 1’nci Zabiti Selçuk Elibol’un liman yetkililerinin sahile inmesine izin vermemesinden dolayı gemi draftını baş taraftan jakop ladder – pilot ladder düzenlenen çarmıhla okumaya çalışırken, çarmıhtan düşerek vefat etmiştir. Merhum Selçuk Elibol’a Allahtan rahmet, ailesine ve denizcilik camiasına başsağlığı diliyoruz.
Diğer taraftan söz konusu elim kaza olayına ilişkin olarak böylesine üzücü bir olayın tekrar yaşanmaması için ekte sunulan IMPA-Pilot Arrangement yeni prosedürler ve 2011 tarihli IMO sirküleri konuya ilişkin önem arz etmektedir. Bu prosedürlerin tüm güverte gemi personeline anlatılması, bu konuda eğitim verilmesi ve bu eğitimin kayıt altına alınması tavsiye olunur.
Bununla birlikte aşağıdaki hususların yerine getirilmesi olası kazaların önüne geçecektir.
- Ekte sunulan posterin çarmıhın depolandağı alan içerisine veya yakın bir alanına asılması,
- Çarmıhla çalışan personel olduğunda güverte kısmında muhakkak emniyet amaçlı bir personel görevlendirilmesi,
- Her kullanımdan önce halatların, basamakların fiziken göz ve el ile kontrol edilmesi, bu kontrollerin yapıldığının kayıt altına alınması,
- Çarmıhın emniyete alındığından ve çarmıhtaki personelin emniyet kemeri kullandığından emin olunması,
- Çarmıhın güvenlik sertifikasının geçerliliğinin kontrol edilmesi,
- Ayrıca geçerli ISM kod sertifikası kapsamında gemi bakım sistemine göre düzenli olarak kontrollerinin sağlanması.
Çarmıhlarla ilgili diğer bir konu ise 30 aydan daha fazla olmamak kaydıyla bu tip büyük çarmıhlar ISO 799-1:2019(E) (Ships And Marine Technology – Pilot Ladders – Part 1: Design And Specification) ” 10.4” madde uyarınca bir dayanım testi sertifikasına sahip olmalıdır. Bu testi geçemeyen her çarmıh “10.3”e göre yeniden inşa edilmeli veya hurdaya ayrılmalıdır. Çarmıh, testin tarihi ve testi yapan kişi veya şirketin kimliği ile işaretlenmelidir. Muayeneden geçemeyen veya 30 aydan eski ve dayanım testi sertifikası olmayan çarmıhlar asla kullanılmamalıdır.
Tüm bu tip konulara ilişkin, yani deniz taşımacılığında çıkarılan dersler nelerdir bilgilerine https://armatorlerbirligi.org.tr/cikarilan-dersler linkinden ulaşılabilmektedir.
Kaynak:
- https://pilotladdersafety.com/inspection-and-maintenance/
- https://www.virahaber.com/turkiye-denizcilik-federasyonu-yonetiminden-kamuoyuna-duyuru-63448h.htm
Bilgilerinize arz/rica ederim.
Hüseyin ÇINAR
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter
Ek:
1 – Shipping Industry Guidance on Pilot Transfer Arrangements– 8 Sayfa PDF
2 – A 27/Res.1045 Adopted on 30 November 2011– 7 Sayfa PDF
3 – Pilot Merdiven Posteri – 1 Sayfa PDF
Dağıtım:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler