Türk Armatörler Birliği
06.03.2024
Sayı : 21
Konu : Türk Bayraklı Gemilerin Paris MoU Denetim Performans Analizleri
İlgi : Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü’nün E- 80368960-105.02.01-1761494 sayılı ve ‘Türk Bayraklı Gemilerin Paris MoU Denetim Performans Analizleri’’ konulu yazısı
(DAĞITIM YERLERİNE)
İlgi yazı kapsamında Paris Liman Devleti Kontrolü (Paris MoU) denetimleri performans analizleri konusunda müteakip maddelerdeki bilgilendirmeler yapılmıştır.
1. Paris Liman Devleti Kontrolü (Paris MoU) kapsamında denetim yapılan limanlarda 2023 yılı içerisinde 197 Türk Bayraklı gemimiz denetlenmiş, bu gemilerden 7’si tespit edilen eksiklikleri nedeniyle tutulmuş ve tutulma oranı resmi veri olmamak ile birlikte % 3,55 olarak gerçekleşmiştir.
2. Denetlenen söz konusu gemilerimizde, 24’ü ISM eksikliği olmak üzere toplamda 455 adet eksiklik tespit edilmiş olup Türk Bayraklı gemilerde Paris MoU kapsamında yapılan denetimlerde denetim başına tespit edilen eksiklik oranı % 2,31 olmuştur.
Bu bağlamda, Türk Bayraklı gemilerimizde Paris MoU’da 2016-2023 yılları arasında yapılan denetimlerde tespit edilen eksikliklere yönelik analiz çalışması ekte yer almaktadır.
İlgi gereğince gemilerimizin denetim performanslarının artırılmasını teminen, analizlerin incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması, Türk Bayraklı gemilerde 2023 yılında en çok tutulmaya sebep olan eksikliklerin Seyir Emniyeti, ISM ve Acil Durum Sistemleri bölümlerinde olduğu ve anılan bölümlerle ilgili olarak daha fazla hassasiyet gösterilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Türk Bayraklı gemilerde Paris MoU limanlarında tespit edilen eksiklikler ülke/liman bazında https://denizcilik.uab.gov.tr/paris-mou-denetimleri linkinde güncel olarak yayınlanmaktadır.
Özellikle gemilerin Paris MoU uğraklarında, söz konusu eksikliklerin denetim öncesinde giderilmesinin sağlanması, liman devleti denetimlerinin başarılı olarak tamamlanmasına katkı sağlayacağı ifade edilmektedir.
Diğer taraftan ilgi yazının devamında, Paris MoU ve Tokyo MoU başta olmak üzere diğer memorandumlarda 2024 yılında 1 Eylül – 30 Kasım 2024 tarihleri arasında 3 ay süre ile “MLC 2006 kapsamında gemiadamı maaşları ve iş sözleşmeleri” konulu yoğunlaştırılmış denetim kampanyasının (CIC) uygulanacağı, söz konusu kampanya süresince öncelikle gemiadamı iş sözleşmelerinin
uygunluğu, maaş ödemeleri ile ilgili hususlar (aylık olarak düzenli şekilde ödenmesi, iş sözleşmesine uygunluğu, izin ücreti-fazla mesai-ikramiye ödemeleri, kesinti içermesi halinde sözleşmeye uygunluğu vb.), mali güvence teminatının uygunluğu (ölüm-uzun süreli sakatlık, gemiadamlarının ülkeye geri dönüşü hususlarını içermesi vb.) konularının denetleneceği, uluslararası sefer yapan tüm Türk Bayraklı gemilerde anılan hususlara şimdiden hazırlıklı olunmasının önem arz ettiği belirtilmektedir.
Bu itibarla, Türk Bayraklı gemilerin 2024 yılı içerisinde liman devleti denetim performanslarının yükseltilmesi için tüm paydaşlar tarafından üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmek adına yukarıda belirtilen konularda gerekli çalışmaların yapılması ve herhangi bir tereddütte veya bilgi ihtiyacında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile temas kurulması talep edilmektedir.
Arz ederim.
EK:
Ek 1:
Hüseyin Çınar
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreteri
Dağıtım:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler