Türk Armatörler Birliği
Sayı : 35 / 03.05.2024
Konu : Barbados Bayrak Uygulaması
(DAĞITIM YERLERİNE)
Üyemiz olan Bakan Denizciliğin Barbados Bayrağında yaşamış olduğu gelişmeler ve sonuç ile ilgili bilgilendirme aşağıda sunulmuştur.
(YAZI BAŞLANGICI)
Yaşadığımız mağduriyetin kısa öyküsünü sizlerle paylaşarak eğer var ise bizlere bu platformda verebileceğiniz tavsiyeler veya üye arkadaşlarımızın yaşadığı benzer mağduriyetler var ise aldığı önlemler ve attığı adımlar konusunda bilgi paylaşımınız bizler açısından çok faydalı olacaktır.
Panama bayrağında bulunduğu süre içerisinde PARIS MOU; BLACKSEA MOU ve MED MOU denetimlerinde geçen gemimizde herhangi bir tutuklama yaşanmamış ve süreçler sıkıntısız olarak atlatılmış idi, Panama bayrağında bulunan gemimizi 16.01.2024 tarihinde yapılan denetimler sonrasında BARBADOS bayrağına taşıdık, yapılan denetimlerde herhangi bir kusur bulunmaksızın BARBADOS bayrağına kabul edildik, gemimizi bu bayrak altında işletmeye devam ettik, BARBADOS bayrağı altında ilk denetimiz PARIS MOU 23.04.2024 tarihinde maalesef tutuklama (detention) yaşadık , 2 gün içerisinde tutuklama maddelerini tamamlayarak (bu iki gün içerisinde Bayrak Temsilcisi ve Klas Kuruluşumuz (Bureu Veritas) bizleri denetime tabi tutarak kusurların tamamlandığını görerek) 3. Günümüzde tekrar PSC denetim geçirdik ve tutuklamayı kaldırdık.
Ancak mağduriyetimiz bu aşamadan sonra başladı, tutuklamanın olduğu birinci günde Bayrak temsilcisi aracılığı ile işletmemize gelen mailde tutuklama maddelerini incelemeksizin “tutuklama maddelerinizin ciddiyeti ve deniz güvenliği açısından yetersizliği nedeniyle 1 ay içerisinde BARBADOS bayrak sicilinden silinmenize karar verilmiştir.” içeren bir mail aldık.
Gelen maile karşılık olarak bayrak temsilcisini davet ettik bizi tekrar incelemeye almasını kusurların giderildiğinin görmesini istedik ve yapılan incelemelerde de bu kusurların giderildiği tekrar yaşanmaması için gerekli koruyucu önlemlerin alındığının güvencesini vermeye çalıştık. Yaptığımız açıklamalar ve gösterdiğimiz performans BARBADOS sicili yetkililerini tatmin etmedi ve kararını yineleyerek tutuklamanın yaşandığı günden itibaren 1 ay içerisinde sicilden silinmesi kararının alındığını tekrarladılar.
Burada bizler tarafından yaşanan mağduriyetin kısa özeti;
– Geminin 1 defalık tutulmasına dayalı kusurun tolere edilmeyerek, 4 ay önce bayrağa kabul edilmiş bir geminin ilk tutuklamasında, armatörün nerede/nasıl yapacağı umurunda olmadan bayrak değişimini istemesi.
– Geminin hangi maddeden tutuklandığının önemli olmadığının, herhangi bir sebepten dolayı tutulma yaşaması halinde anında bayrak sicilinden silinmesi adlı bir maddenin ne işletene ne de armatöre bayrağa girişte bildirilmemesi.(Öyle ki böyle bir madde hiç bir sicil tarafından uygulanabilir bir durum değildir)
– Tutuklamaların her bayrakta olabileceği fakat bayrak devletlerinin çözümleri gemileri bayraktan atmak ise armatörlerin kendilerine uygun hangi bayrakta ticaretini sürdürmesi gerektiği
Ve yukarıda sıralanabilecek birçok soru ile siz değerli meslektaşlarımızdan konu ile ilgili yardım, tavsiye var ise hukuki açıdan maddi ve manevi kazanımlar elde etmemiz adına önemlidir.
Yaşadıklarımız, sadece yukarıda ismini zikrettiğimiz bayrak sicili tarafından değil her bayrak sicilinde yaşanabilir. Ancak şimdiye kadar PANAMA ve MALTA bayrakları altında tutuklamalar yaşanmış bir işleten olarak böyle bir uygulama ile ilk kez karşılaştığımızı, başka bayrak sicili altında benzer uygulamaları yaşayan meslektaşlarımız var ise bu bayrakların derneğimizde paylaşılarak Türk armatörlerini bu bayraklardan uzak tutmaya çalışmamız adına faydalı olacağını düşünmekteyiz.
(YAZI SONU)
Saygılarımızla,
Dağıtım:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler
Hüseyin Çınar
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreteri