İlgi: Denizcilik Genel Müdürlüğünün 30.09.2022 tarihli ve E-80368960-010.07.01-658205 sayılı yazısı.
MEPC (76) oturumunda alınan karar gereği gemilerin enerji verimliliğini artırmak ve uluslararası deniz taşımacılığında karbon salınımını azaltmak üzere geliştirilen kurallar Resolution MEPC 328(76) ile yürürlüğe girmiştir.
Yürürlüğe giren söz konusu kurallar kapsamında, 01 Ocak 2023 tarihi ve sonrasında yapılacak ilk IAPP yıllık/ara veya yenileme sörveyinde Enerji Verimliliği Mevcut Gemi İndeksinin (Energy Efficiency Existing Ship Index-EEXI) hesaplanması, 1 Ocak 2023 sonrasında hesaplama sürecini içeren teknik dosyanın (EEXI Technical File) ve Gemi İşletim Planının (Onboard Management File) hazırlanması ve onaylanması gerekmektedir. Ayrıca yine gemilerin Operasyonel Karbon Yoğunluğu (Operational Carbon Intensity-CII)’nun hesaplanarak gemilerin bu hesaplamalar üzerinden sınıflandırılması, yapılan sınıflandırmanın uygunluğunun belgelendirilmesi (Confirmation of Compliance) ve SEEMP Part III’ün onaylanması gerekmektedir.
Bu kapsamda, Resolution MEPC 328(76) ile yürürlüğe giren kurallarla ilgili uygulamalar;
- Bahse konu MARPOL Ek-VI’da meydana gelen bu değişiklik ve gerekliliklerin yerine getirilmesi, İdaremizle Yetkilendirilmiş Kuruluşlar arasında yapılan protokol kapsamında değerlendirildiğinden ilave bir yetkilendirme yapılmayacağı,
- Hesaplama süreçleri, onay ve belgelendirmelerin geminin Klas Sertifikasını düzenleyen Yetkilendirilmiş Kuruluşun sorumluluğunda olduğu ve söz konusu kuruluş tarafından gerçekleştirileceği,
- Yapılan onay ve belgelendirme ile ilgili olarak ücretlendirmelerin ilgi Yönetmeliğin 24’üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkrası kapsamında yapılması gerektiği ve
- IAPP sörveylerinin harmonizasyona uygun olarak planlanması ve gerçekleştirilmesi şeklinde yapılacaktır.
Bu itibarla, uygulamaların iş bu talimatta belirtildiği gibi yapılması tensiplerinize arz olunur.
Bilgilerinize arz/rica ederim.
Hüseyin Çınar
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter