Bilindiği üzere IMO Karbon Emisyonu Regülasyonları doğrultusunda 2023’ten başlamak üzere koster tipi gemilerimiz de dahil olmak üzere hem teknik açıdan hem de operasyonel açıdan karbon emisyon miktarı ve enerji verimliliğine etki eden konular gemiler için en üst sırada olacaktır. Gemiler harflendirme sistemi ile yaydıkları karbon emisyonu miktarına göre A, B, C, D ve E şeklinde kategorilendirilecektir. Özellikle gemilerimizi en üst kategorilerde tutmak ticari açıdan da önem arz edecektir. Ve bu enerji verimliliğini artırmak ve karbon emisyonunu azaltmak için de gemiler önce bunun neresinde olduklarını görebilecekleri klaslar ile bir çalışma gerçekleştiriyor ve ardından ne tip tedbirler ile gemilerini üst kategori harflere çıkartabilirler bunun analizini yapıyorlar. Bunun için de gemi pervane sistemlerini değiştirmek, yeni boya tiplerini denemek, makine aksamları üzerinde bir takım güncellemeler gerçekleştirmek gibi tedbirler üzerinde çalışılmaktadır. Tabii ki bunlar tek başına yeterli olamıyor. Bunlardan, yani karbon emisyonunu azaltacak en önemli konu geminin akıllı bir sistem ile doğru kullanılmasında yatmaktadır.
Biz de Türk Armatörler Birliği olarak üyelerimize bu konuda yol göstermek, fayda sağlamak, gemi işletme maliyetlerini düşürürken diğer taraftan karbon emisyonlarını azaltmalarına katkıda bulunmak amacıyla bir yazılım satın alınması konusunda görüş birliğine vardı. Bu yazılımı topluca almanın en önemli katkısı ise maliyet etken olacak olmasıdır. Böyle bir alıma öncülük etme kararının ardından bir Teknik Alım Komitesi kuruldu. Bu komite bu yazılımda ne tip isterler, özellikler olmalı halihazırda bunu tartışmaktadır. Gerçekten komite çok önemli konular hakkında beyin fırtınası yapmakta ve yazılımın bizim ihtiyacımızı karşılayacak özellikleri hususunda tek tek özellikleri sıralamaktadır. Sadece teknik özellikler değil, bu programın bakımı, gelecekte günün şartlarına göre güncellenmesi, lisans ücretleri, diğer programlarla adaptasyonu, projenin topluca yürütülmesi, süreç yönetimi, serverların nerelerde konumlu olması, yazılım güvenliği gibi konularda çok önemli avantajlar sağlaması beklenmektedir. Yol haritasında ise teknik komite proje özellik ve ister çalışmalarını tamamladıktan sonra bu konu üzerinde kendini ispatladığı değerlendirilen tüm yabancı ve yerli firmalarla tek tek görüşmelere başlayacaktır.
İşte bu kapsamda da Teknik Komite 3. Toplantısını 30 Mart 2022 Pazar günü gerçekleştirdi ve bir sonraki toplantısını da bu hafta 4 Şubat 2022 Cuma günü gerçekleştirecektir.
Bu Teknik komite toplantısına DİTAŞ Denizcilik de 2 personeli ile son komite toplantısında destek sağlamıştır.
Teknik Komite aşağıda belirtilen kişilerden oluşmaktadır.
A.Yaşar Canca Teknik Komite Başkanı
Murat Er Teknik Komite 2. Başkanı
Teknik Komite Üyeleri
Cihan Ergenç
Ali İbrahim Kontaytekin
Prof.Dr.Selçuk Nas
Hüseyin Çınar
Serdar Atukeren
Emre Reha Güven
Mustafa Kemal Uluç
Elif Uzuner
Deniz Kırçova
Komitenin sekreterya hizmeti Türk Armatörler Birliği Genel Sekreterliğince yürütülmektedir.
31.01.2022
WhatsApp us