Konu: EEXI Gereklilikleri ve Makine ve Şaft gücü Sınırlamaları
İlgi: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü’nün 19.12.2022 tarih ve E-36712415-160.02-824238 sayılı yazısı
Türk Armatörler Birliği ve Arkas Denizcilik tarafından Bakanlığa yazılan yazılara istinaden gemi kaynaklı sera gazı emisyonlarının azaltılması amacıyla getirilen kurallar kapsamında Uluslararası Denizcilik Örgütünün (IMO) MEPC 335(76) sayılı Kararına uygun şekilde gemi makine gücünün veya şaft gücünün sınırlandırılmasının gerekebildiği, bu kapsamda kullanılması düşünülen Power Meter’ın şaft gücü limite yanaştığında ön alarm verdiği, limit aşıldığında alarm verdiği, bunun yanında MEPC 335(76) sayılı rehberde sözkonusu alarmlara açıklık getirilmediği hususlarından bahsedilerek, mezkur duruma netlik kazandırılması talep edilmiştir. Bu talep çerçevesindeki esaslar ilgi yazı gereğince müteakip maddelerde sunulmuştur.
Bilindiği üzere, IMO’nun 76 ncı oturumunda MEPC 328(76) sayılı Kararı ile MARPOL Sözleşmesi’nin VI ncı Ekindeki değişiklikler kabul edilmiştir. Sera gazı emisyonlarının azaltılması amacıyla getirilen kurallar kapsamında, Enerji Verimliliği Mevcut Gemi İndeksi (EEXI) gerekliliklerinin sağlanması için gemi makine gücünün veya şaft gücünün sınırlandırılması gerekebilmekte olup bu kapsamda IMO tarafından MEPC 335(76) sayılı Karar ile rehber yayımlanmıştır.
Bu bağlamda, EEXI gereklerinin sağlanması kapsamında gemilerde kurulacak sistemlerin MEPC 335(76) sayılı rehber ve/veya 172 nolu Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği’nin (IACS) EEXI Uygulama Rehberinde belirtilen;
- SHaPoli / EPL sistemlerinin teknik gerekliliklerini sağlaması,
- Şaft / motor gücü sınırlamasını kaldırarak güç rezervinin kullanımının sağlanması,
- SHaPoli/EPL sistemleri için Gemide Yönetim Manueli (OMM) nin uygun şekilde bulundurulması,
- SHaPoli/EPL sistemlerine Bakanlığımızca Yetkilendirilmiş Klas Kuruluşları tarafından Tip Onay Sertifikası düzenlenmesi,
- Söz konusu sistemlerin gemiye tesisinden sonra Bakanlığımızca Yetkilendirilmiş Kuruluşlar tarafından gemi üzerinde yapılacak sörvey neticesinde, kurulu sistemin bahse konu rehberde belirtilen gereklilikleri sağladığının doğrulanarak onaylanması
koşuluyla Türk Bayraklı gemilerde söz konusu sistemlerin kullanılması uygun değerlendirilmektedir.
Arz ederim.
Hüseyin Çınar
Türk Armatörler Birliği
Genel Sekreter
Dağıtım:
Yönetim Kurulu Başkanı
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Yönetim Kurulu Üyeleri
Üyeler