TAB Mükemmeliyet Merkezi tarafından düzenlenen webinarımıza 220 kişi katılım sağladı.
11 Mart 2021 tarihinde Türk Armatörler Birliği Mükemmeliyet Merkezi çok önemli bir konuda webinar düzenleyerek sektörde bir farkındalık yaratmayı hedeflemiştir.
Bu konuya yönelik detaylı haberi https://www.virahaber.com/turk-armatorler-birligi-bildiklerinizi-unutun-webinari-duzenledi-60163h.htm linkinden okuyabilirsiniz.
Küresel iklim değişikliği dünyada birçok endüstride yeni çevresel teknolojik gelişmeleri zorlarken, aynı teknolojik değişim deniz taşımacılığında da yaşanmakta, çok köklü ve mevcut gemileri neredeyse tamamıyla değiştirecek bir boyut ve hızda gerçekleşmektedir. Yeni karbon emisyon limitleri, yeni sera gazı limitleri, bunlara bağlı verimlilik endeksleri, EEDI, EEXI, CII, operasyonel ve teknik verimlilik endeksleri, bunların getirdiği kısıtlamalar, yeni akaryakıt tipleri ve arayışları, makine ve sistemlerindeki değişiklik ihtiyaçları kısa vadede elimizdeki gemileri kullanışsız hale getirebilecek, mevcut gemiler belki de büyük boyutlarda değer kaybına uğrayabilecek ve birçok Türk Armatörü piyasadan çekilmek zorunda kalabilecektir. Bu bir senaryo değil gerçekleşebilecek bir yaklaşımdır. O nedenle gemi sahiplerinin bu konuyu bizlerin etkinlikleriyle takip etmeleri çok önem arz etmektedir.
Peki, biz bu çok yakında gelecek olan bu değişimlere ne kadar hazırız? Bu gelişmeleri hangi boyutta biliyoruz? Hangi boyutta takip ediyoruz? Gemi sahibi olarak bu yıkıcı teknolojik gelişime karşı hangi tedbirleri aldık, alıyoruz veya alacak mıyız? Tüm bunlar Türk Armatörler Birliği tarafından 2021 yılında yıl boyunca sizlere sunulacaktır. İlk çalışmamız olan bu etkinlik konuya bir giriş ve farkındalık yaratmıştır.
Etkinlikte aşağıdaki konuşmacılar belirtilen konularda görüşlerini sunmuşlardır.
Moderatör : Harun Şişmanyazıcı, TAB Bilimsel Komiteleri (TABBK) Gemi İşletmeciliği Komite Direktörü ve TAB Mükemmeliyet Merkezi İcra Kurulu Üyesi
14.00-14.10
Açış Konuşması Cihan Ergenç TAB YK Başkan Yardımcısı, TAB Mükemmeliyet Merkezi İcra Kurulu Üyesi, Er Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı
14.10-14.30
Regülasyonlar ve Kurallar Bağlamında IMO Kasım 2020 ayında MEPC 75 Toplantısında Gemilerin Geleceğini Değiştirecek Hangi Önemli Kararları Aldı?
Serdar Atukeren, TAB Mükemmeliyet Merkezi İcra Kurulu Üyesi, ClassNK Yeni İnşa ve İş Geliştirme Bölüm Müdürü
14.30-14.50
Yeni GHG Kurallarının Maliyetlerine Katlanabilecek miyiz? 2010 Çin ve 2012 Japon yapımı 2 mevcut kuruyük gemisinin GHG Kuralları kapsamında kısa vadede yaşayacakları süreç ve olası değişikliklerle tahmini maliyeti.
A.Yaşar Canca, TAB Mükemmeliyet Merkezi İcra Kurulu Üyesi, İnce Denizcilik DPA/Teknik Müdür, GEMİMO 2. Başkanı
14.50-15.05
Sera Gazı Emisyonlarının Azaltılmasına Yönelik Uygulamalar Çerçevesinde Rightship’in Değerlendirme Sistemi Nasıl Şekilleniyor? Kiracılar ve terminaller gelecekte hangi GHG kriterlerine sahip gemileri daha çok tercih edebilirler?
Yücel Yıldız, Rightship Vetting Superintendent / Customer Engagement Officer EMEA
15.05-15.25
1,5-2 Senemiz Kaldı: Mevcut Gemiler kullanılabilir mi, neler yapılabilir?
A.İbrahim Kontaytekin, TAB Yönetim Kurulu Üyesi, TAB Mükemmeliyet Merkezi İcra Kurulu Başkanı, ARKAS Denizcilik Başkan Yardımcısı
Webinarda yaklaşmakta olan bu düzenlemeye nasıl uyum sağlayabileceğimiz, bunun için nasıl bir yol haritası çizmemiz konusunda da bir çalışma yapılması gerektiği ifade edilmiştir.
Webinardaki sunumlara ve webinarın görüntü kaydına aşağıdan ulaşabilirsiniz.
17.03.2021