- Bilgi Giriş Tarihi 19.09.2018 Üye firmalarımızdan birisinin gemisinde gümrük ve göçmen polisince gemi giriş kontrolleri yapılırken draft surveyorünün Kaptan kamarasına kadar gelmesi üzerine , gemi […]
- “Gross Weight” mi yoksa “Metrik Ton” mu Afrika’ya eğer torbalı çimento yükü ile gidiliyorsa konşimentoda “gross weight” mi yoksa “metrik ton” mu yazıldığına çok dikkat […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Yüklemeden Sonra “Manifold Sample”Larının Alınması Yine bir gemi etanol yükleyip, Kuleli’den Türkiye’ye getirmiş ve İzmit’te tahliye etmiştir. İlk limanda numune sonucunun […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Firmaların Geçmişine de Bakmak Gerekiyor Bir de firmaların mutlaka background’ına bakmak gerektiği düşünülmektedir. Özellikle bir firmanın unvanı tek başına yeterli olmamakta, […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Hazırlık mektubu ile yükleme süresi Bir başka konu gemilerin özellikle yükleme limanına gittiğinde hazırlık mektubunu verdikten sonra eğer bir iki güne […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Yakıt miktarları “Remains on Board”a yanlış yazıldığında ceza kesiliyor Dakar’da bir gemide kaptan formları doldururken “fuel oil ve gas oil”leri “remains […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Küba’ya uygulanan yaptırımlarla bağlantılı olarak ABD menşeli bir hukuk bürosuyla çalışmak fayda sağlıyor Tanker de nispeten kiracılar da ya da terminallerde […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Weather Routing Firmalarından bazıları hatalı tahminler verebiliyor Bu konuya ilişkin olarak armatörlük firması tarafından ……firmasının hava tahmini değerlerinin abartılı olarak sunulduğu, […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Gemi NOR verdikten sonra kiracı yüklemenin gecikeceğini belirtiyor Son dönemde yaşanan bir konu ise şu şekilde cereyan etmiştir. Gemi NOR (Notice […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Beyan edilen yakıt ile gerçek değer arasında bir fark tespit edildiğinde gemiye satılamaz şerhi konuluyor… Bu case’de bir limanda beyan edilen […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Yakıtın demirde değil, limanda alınması daha olumludur Yakıtın iskeledeyken alınmasının daha uygun bir hal tarzı olduğu değerlendirilmektedir. Limandan alınan yakıt demirde […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Acenteler SOF’u, Olaylar Çizelgesini Kendi Bildikleri Doğrultuda Yazabiliyorlar Acenteler SOF’u kendi bilgileri doğrultusunda yazmaktadırlar. Özellikle Novorossiysk Limanı’nda acentelerin SOF’u tamamen bir […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Gemi Özelliklerinin Doğru Bilinmesi Gerekiyor Konu Türk yapımı 2 aynı tip gemide meydana gelmiştir. Bunların bir tanesinin bir numaralı ambarının üzeri […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Operasyonel hatalar ve çıkarılan dersler Bir tanesi kaptana doğrudan veya gereğinden fazla görev yüklemek. Genelde kaptan yük uzmanı olarak görülmektedir. Örneğin […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Ambarların Mühürlenmesi, Kapatılması ve Köpüklenmesine Rağmen Böceklenme Olduğu İddiasına İlişkin Sorunlar yaşanabiliyor… Gemiler Cibuti’ye gittiğinde çok uzun süre beklemeden (2 ay […]
- Bilgi Giriş Tarihi 08.11.2017 Gemiye Yüklenen Malın gerçek Değerinin Bilinmesi Gerekiyor Bir firma Endonezya’dan sertifikalı bir şekilde nikel yüklüyor ve fakat sonradan anlaşılıyor ki, malın […]
- Bilgi Giriş Tarihi 07.11.2017 Gemi Personeline ABD için Vize alındığı halde güvenlik sorunları ileri sürülerek gemiler tutulabiliyor… Firmaya ait gemi ABD’ye giderken personelinin tamamına vize […]
- Bilgi Giriş Tarihi 07.11.2017 İran Sahillerinde Ballast Water Exchange Düzenlemesine göre 50 mil açıkta değişim yapılması gerekiyor.. İran’da değişik bir Ballast Water Exchange uygulaması var. […]